Jollyroom, som økte omsetningen med 300 millioner i 2020, melder nå om en enorm tilvekst i Norge i 2021.
Det er bemerkelsesverdig å levere en såpass høy tilvekst etter 10 år på markedet. Det er åpenbart at et godt samarbeid mellom alle deler i organisasjonen, kombinert med en underliggende vekst på markedet, driver et høyt nivå av salg. Vi har ingen offisiell statistikk som bekrefter hypotesen vår, men slik vi ser det, må det ha blitt født flere barn, sier Mattias Jacobsson, administrerende direktør hos Jollyroom, i en pressemelding.
Barneutstyrsbutikken melder at det norske markedet skiller seg spesielt ut, og med en økning på hele 50 prosent leverer Norge den største tilveksten blant alle av selskapets markeder.
LES OGSÅ: Jollyrooms nye rekord: "Vi kommer til å passere 2 milliarder i 2021"
Selskapet passerte milliarden for første gang i 2017. Tidligere i år spådde de egen vekst for 2021 hvor de regner med å passere 2 milliarder i løpet av året. Nå er det nye målet en omsetning på 3 milliarder svenske kroner i løpet av 2023 - hvorav 1 milliard skal komme fra det norske markedet.
Med tanke på resultatet vårt i løpet av det første halvåret, ser jeg det som høyst sannsynlig, at vi etter 2021 også kan titulere oss som den største Barne- og babyaktøren i Norge. Bedriften har levert en sterk tilvekst på alle områder, kundefornøydheten øker kraftig, og vi ser en stor interesse for varemerket vårt. Vi blir selvfølgelig påvirket av det våre gode konkurrenter gjør, men jeg synes det er veldig vanskelig å se at de holder tritt med tempoet, sier Jacobsson.