ANNONSE

Jollyrooms nye rekord: ”Vi kommer til å passere 2 milliarder i 2021”

Ole Sauar, gründer og hovedaksjonær i Jollyroom, i en pressemelding.
therese.karlsrud.haugen

Sikter mot 3 milliarder.

 

ANNONSE

Mange nettbutikker har sett en økning under pandemien og Jollyroom var ikke et unntak. Selskapet, som ble etablert av gründerne i Komplett i 2010, økte omsetningen med 300 millioner i 2020. Netthandelen omsetter nå baby- og barneprodukter for 1,7 milliarder kroner.

Vi passerte en milliard i 2017, og kommer til å passere 2 milliarder i 2021. Samlet ble veksten i 2020 på 300 millioner. Bare i november, solgte vi julegaver for mer enn 300 millioner, sier Ole Sauar, gründer og hovedaksjonær i Jollyroom, i en pressemelding.

Et steinkast fra Volvo Torslanda og Göteborgs Havn, har Jollyroom bygget 75 000 kvm lager og kontor. Anlegget er det største innenfor netthandel i Norden. Campus Jollyroom består av 3 bygg, og inneholder også en restaurant og et treningssenter for de ansatte. 

Vi jobber for at varene skal sendes direkte fra fabrikken der de produseres, til vårt sentral-lager i Göteborg. Derfra sender vi varen videre til sluttbruker i Norden. De siste årene har vi investert en bra bit over 100 millioner i automatisering, blant annet fra norske Autostore. Det gir oss bedre kontroll, kapasitet og lavere kostnader. Besparelsene vi oppnår kommer kunden til gode i form av lavere priser, den med lavest kostnader vinner over tid, sier Sauar.

Ser etter butikklokaler

I løpet av året åpnet Jollyroom fysisk butikk i Kungens Kurva i Stockholm samt i Göteborg. Dette er Sveriges største barne- og babybutikker. Planen er også å åpne en fysisk butikk i Norge, Danmark og Finland. 

Vi leter også etter egnet lokasjon i Oslo, men har så langt ikke fått tak i gode nok lokaler. Vi håper dette løser seg i løpet av året. Vi er også på utkikk etter egnede lokaler i København og Helsingfors, sier Sauar. 

Jollyroom har nå 500 ansatte og ambisjoner om å omsette for 3 milliarder i 2023.

Vi har hatt fantastiske dager så langt i 2021, med en vekst på over 50% mot fjoråret. Den store overgangen til netthandel er nå i gang, og vi er rett posisjonert for den overgangen, sier Sauar og legger til:

Vårt mål er å bli nr. 1 i Europa som kategorispesialist på barne- og babyprodukter online. Mot dette arbeider vi langsiktig, og bygger sten på sten. Vi har startet opp som utfordrer i både Tyskland og Østerrike, vi skal i gang i flere land fra 2022 og fremover, avslutter Sauar.

Del artikkel: