Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Jotunfjell Partners gjør flere oppkjøp – fusjonerer selskapene

Robert Wilson, adm. dir. i Best of Brands.
Foto: Best of Brands
Linn Adine Andersen
linnadine@netthandel.no

Med planer om å gjøre om en trio til en ny bestselger, under Best of Brands.

ANNONSE

Norske Jotunfjell Partners går inn som nye eiere i de svenske selskapene Johnells og Yaytrade. Målet skal være å styrke og diversifisere sin portefølje innen detaljhandelen.

Det skal altså skje på følgende måte. Best of Brands, som Jotunfjell Partners kjøpte opp i fjor høst da selskapet var rammet av konkurs, skal slås sammen med de nye selskapene.

Johnells skal være kjent for sitt utvalg av merkevarer til høy kvalitet, mens Yaytrade er en markedsplass hvor premium merkevarer tilbys å selge sine prøvekolleksjoner, overskuddslager og returer gjennom digitale popup-butikker.

En slik sammenslåing vil skape verdifulle synergier, mener Robert Wilson, administrerende direktør i Best of Brands.

Vi er utrolig glade for å kunne ønske Johnells og Yaytrade velkommen inn i familien. I disse utfordrende tider er det tydelig at vi trenger å gå sammen og samle våre ressurser slik at vi kommer sterkere ut av det, sammen.

Dette oppkjøpet markerer en betydelig milepæl i vår reise, hvilket muliggjør ikke bare en utvidelse av vårt tilbud, men også en proaktiv strategi for håndtering av returer og overskuddslager, kommenterer Wilson.

Trioen vil etter sammenslåing kunne vise til et nettverk bestående av syv fysiske butikker, to nettbutikker og en outletbutikk – basert i Sverige.

Johnells drives av Aroporth AB som de siste årene kan vise til en jevn omsetning på godt over 70 millioner svenske kroner årlig. Resultatet har imidlertid fått en kritisk nedgang fra rekordåret 2019 til knappe 57 000 kroner i 2022.

LES OGSÅ: Enklere liv avvikles – legger ned 13 butikker

Del artikkel: