ANNONSE

Jula til Østerrike og Tyskland: ”Vi sikter alltid høyere”

Jonas Järrenfors, Marketing Director i Jula.
Foto: LinkedIn
Linn Adine Andersen

Sverige, Norge og Polen er ikke nok for Jula.

ANNONSE

Jula tar sikte på å etablere seg i Østerrike i løpet av høsten 2022, og deretter Tyskland i løpet av våren 2023. De to nye markedene blir startskuddet for en større europeisk ekspansjon, hvor den svenske hjemmefikser-kjeden forteller om et enormt potensial.

Hvorfor valget falt på nettopp Østerrike og Tyskland i første omgang, skal ha med praktiske årsaker som språk og logistikk å gjøre. Førstnevnte marked blir et slags prøveprosjekt slik at videre etableringer skal gå raskt og smertefritt, opplyser selskapet.

Vi begynner med Østerrike for å bygge løsninger som siden garanterer en effektiv utvikling av e-handel i Tyskland, der planen er å etableres i løpet av våren 2023. I Østerrike er det enklere å ha kontroll og de erfaringer vi gjør oss der kan vi ta med videre inn i Tyskland, som er et større marked med tøffere konkurranse, sier Jonas Järrenfors, Marketing Director i Jula, i en pressemelding.

Kjeden la i 2011 ned nettbutikken med den forklaring at ønsket var å fokusere på butikkvekst. I 2017 ble nettbutikken relansert, og Jula er i dag til stede både fysisk og digitalt i Norge, Sverige og Polen.

Nå satses det hardt på netthandel sydover i Europa, og kartleggingen av flere aktuelle markeder skal fortsette under etableringen i Østerrike og Tyskland.

Nå er det viktig at vi skaper oss et klart bilde av hva vi skal gjøre og hvordan vi skal gjøre det. Gjennom å dra lærdom av Østerrike og Tyskland, kan vi øke ekspansjonstakten og fortsette å etablere oss i flere land. På Jula sikter vi alltid høyere, og det finnes enorme muligheter til å nå ut med vårt tilbud i store deler av Europa, avslutter Järrenfors.

Jula har i dag 37 butikker i Norge, 62 butikker i Sverige og 16 butikker i Polen.

Del artikkel: