ANNONSE

JYSK leverer gode resultater i en vanskelig tid: “Fornøyde”

Martina Pohjanen, sjef i JYSK
Nils Lund

"Vi er nære omsetningen fra ifjor".

ANNONSE

Deler av 2021/2022 har vært utfordrende for retailbransjen på grunn av inflasjon, høye strømpriser og økt rente. Til tross for dette har mange kunder i Norge valgt å handle hos den skandinaviske møbelkjeden JYSK.

JYSK Norge har levert gode resultater med en omsetning på 2.8 milliarder NOK og en EBIT på 460 milloner NOK.

Vi er nære omsetningen fra ifjor, men våre resultater speiler et ekstraordinært forbigående rekordår. Og med det bakteppet er vi fornøyde med resultatet, og glad for at kunder fortsetter å velge sin handel hos JYSK både fysisk og digitalt, sier Martina Pohjanen, sjef i JYSK.

JYSK Norge åpnet 3 nye butikker og pusset opp, utvidet eller flyttet totalt 19 butikker i 2021/2022. I tillegg er det investert i bemanning ute i butikk og kundesenteret.

I et krevende år med høy inflasjon, renteøkning og stigende strømpriser, gjorde vi mange investeringer i det norske markedet. Vi har faktisk hatt dobbelt så mange butikkinvesteringer enn året før, sier Pohjanen.

I inneværende finansår planlegger JYSK å fortsette å investere . Det er fremdeles planlagt for 3 nye butikkåpninger og oppgradere 22 butikker, som alle da blir en del av JYSK sitt nyeste butikk-konsept. Investeringen har en prislapp på en kvart milliard NOK frem mot 2024.

Vi bruker masse krefter på å oppgradere alle våre butikker med det nyeste konseptet. Det gjør vi fordi vi tror på samspillet mellom det fysiske og det digitale. Vi vil at kundene skal møte et sømløst JYSK, som er inspirerende og yter god service uavhengig av hvilken kanal man møter.

Del artikkel: