ANNONSE

Kicks går helhjertet inn i Finland: Storsatser med flaggskipbutikk

Carola Lundell, adm. dir. i Kicks. // Foto: Kicks
Befester vår posisjon, sier Kicks-sjefen.
Linn Adine Andersen

Fjoråret var et hendelsesrikt år for Kicks, sminkegiganten som i denne perioden rakk å bli helintegrert med Skincity og fikk danske Matas på eiersiden.

I 2023 økte Kicks salget på samtlige markeder, i Norge, Sverige og Finland, med drøy 5 prosent. Resultatet så et ytterligere løft på 10 prosent, sammenlignet med 2022.

Nå står det klart at Kicks vil storsatse i Finland. Og denne satsingen begynner med en flaggskipbutikk i hovedstaden Helsingfors.

I mange år har vi lett etter det perfekte stedet på Alexendersgaten, som er et av Helsinfors' mest attraktive og strategiske lokasjoner. Vi er nå veldig glade for at vi endelig har funnet det. Med denne statement-butikken kan vi skape en skjønnhetsopplevelse utover det vanlige og befester vår posisjon, kommenterer Carola Lundell, administrerende direktør i Kicks, i en pressemelding.

ANNONSE

"En vinnende strategi"

Som de fleste flaggskipbutikker vil også denne skille seg fra de andre butikkene med store lokaler å boltre seg på, i dette tilfellet 500 kvadratmeter, hvor et større sortiment får plass i hyllene. Butikken blir Kicks' største i Finland, og skal etter planen åpne til høsten.

I meldingen forteller Kicks at deres nettbutikker fortsetter å vokse parallellt med butikkene.

Dette bekrefter at det er en vinnende strategi å kunne møte kunden både fysisk og digitalt. Videre ser man at synergiene mellom salgskanalene fortsetter å økte, hvilket fører til ytterligere investeringer i butikknettverket, skriver selskapet.

Kicks har i dag 30 fysiske butikker. I tillegg til flaggskipbutikken vil ytterligere én butikk åpnes i Redi i Helsingfors, i tillegg til at butikken ved Uleåborg skal gjennom et konseptbytte.

Vi har siden 2012 økt vår årlige omsetning i Finland, og vi ser et fortsatt sterkt tilvekstpotensial for Kicks på det finske markedet, avslutter Lundell.

Del artikkel: