Konseptet innebærer et attraktivt sortiment kombinert med avanserte digitale verktøy og personlig rådgivning, og vil finnes i både nettbutikken og i Kicks flaggskipbutikker, skriver selskapet.
Vår søsteravis Ehandel.se tok kontakt med Kicks administrerende direktør, Carola Lundell, for å høre mer om disse digitale verktøyene.
For Beauty Pharmacy jobber vi med digitale verktøy både i nettbutikken og i butikkene. I nettbutikken kan kunden få en skreddersydd hudpleierutine ut fra egne behov og hudtilstand, ved hjelp av en digital analyse. Kunden kan velge å laste opp et bilde eller bare svare på spørsmål. Verktøyet gjør senere anbefalinger basert på tonnevis av data, forteller hun til Ehandel.
Dette minner om Skincitys tilnærming, som lenge har hatt ulike former av digitale løsninger for rådgivning hva gjelder hudpleie.
I tillegg skal man hos Kicks få chatte med hudterapeuter, og et navigeringssystem i nettbutikken basert på hva slags hud man har, skal gjøre det enklere å finne frem til rett hudpleie.
"Utnytter vår delte kunnskap"
Ved spørsmål om Kicks har tatt inspirasjon av Skincity når de lanserer sine nye funksjoner, forklarer Lundell at de benytter seg av sin felles kunnskap mellom de to merkene.
Skincity har et sterkt tilbud innen profesjonell hudpleie hvor ekspertise, rådgivning og guiding er viktige ingredienser, hvilket er noe som er sentralt også for dermatologisk hudpleie. Så vi utnytter vår delte kunnskap, erfaring og funksjonalitet for Beauty Pharmacy, sier Lundell.
Og Beauty Pharmacy er ikke enden på visa for Kicks nysatsinger.
Vi vil fortsette å drive makeup og duft som destinasjonskategorier for Kicks, men vi har høye ambisjoner om å utvikle vårt hudpleietilbud der Beauty Pharmacy er første steget, avslutter Lundell.