ANNONSE

Kicks når nye høyder med ny eier: “En suksess”

Gregers Wedell-Wedellsborg, adm. dir. i Matas, og Carola Lundell, Executive Vice President på Kicks Group // Foto: Matas/Kicks
Salget økte på alle markeder.
Linn Adine Andersen

Et nytt lager, ny eier og rekordhøy omsetning preget Kicks i det tredje kvartalet.

ANNONSE

Skjønnhetsgigantens salg økte både på nettet og i fysiske butikker. Totalt omsatte de nærmere 1,5 milliarder svenske kroner i løpet av perioden, etter å ha gjort det stort både under Singles Day og Black Week. Dermed stod de for litt under halvparten av eierens, Matas, totale omsetning, som endte på 3,8 milliarder.

Matas og Kicks sin første jul som et felles nordisk selskap var en suksess. Til tross for makroøkonomisk usikkerhet og pågående integreringsarbeid, leverte konsernet på en fantastisk måte. Salget økte på alle markeder, i alle kanaler, og den underliggende inntjeningen ble forbedret, sier Gregers Wedell-Wedellsborg, administrerende direktør for Matas A/S, i en uttalelse.

Det er også verdt å merke seg at Matas omsatte rundt 2,42 milliarder i fysiske butikker, 1,2 milliarder på nettet og omtrent 200 millioner i grossistsalg.

LES OGSÅ: Nå vil de bli størst i Norden: "Skal være førstevalget"

Del artikkel: