Den fullstendige kvartalsrapporten offentliggjøres 12. november, men interiørkjeden meddeler i dag at omsetningen i konsernet økte med 4,4 prosent til 886,9 millioner kroner i tredje kvartal. I perioden stod nettsalget for 11,4 prosent av de totale inntektene.
For den norske virksomheten, Kid Interiør, er det også vekst å vise til. Inntektene øker med 8,7 prosent til 562,9 millioner kroner, og nettsalget øker med 17,6 prosent. I løpet av årets første ni måneder har altså interiørkjeden økt inntektene med 10,8 prosent.
LES OGSÅ: Den nordiske interiørkjeden ekspanderer – kan åpne dørene til kontinentet
I Sverige derimot går det tråere. Konsernets svenske virksomhet, Hemtex, opplever omsetningsfall. I tredje kvartal synker inntektene med 2,3 prosent til 315,4 millioner kroner. Nettsalget faller 15,4 prosent mot samme periode i fjor.
Ser vi på helåret så langt, er det imidlertid en inntektsøkning på 6,3 prosent for svenske Hemtex, samt en nedgang i nettsalget på 6 prosent.