Logg inn for å fortsette lesingen
Få tilgang til alt innhold - bli Netthandel Pluss medlem!
- Plussartikler
- Rabatter og avtaler
- Event og Nettverk
- Maksimer synligheten din og øk salget
Nylig kunne Kjell & Company fortelle at det gikk nogenlunde greit i 2023, til tross for en skuffende avslutning på året. Med en liten dipp i omsetningen klarte likevel elektronikkjeden å beholde lønnsomheten, selv om driftsresultatet nærmest så en halvering.
LES OGSÅ: Nedgang i Kjell & Companys lønnsomhet: “Skuffelse”
Et tøft fjerde kvartal setter likevel ikke en stopper for Kjell & Companys videre i satsing. I løpet av våren skal kjeden åpne to nye butikker i Norge – og tilvekstplanen er klar: det står omnikanal skrevet over hele linja.
Norge er et veldig viktig marked for oss, og vi kommer til å satse på å øke antallet butikker i landet. Det er imidlertid viktig å gjøre det i en balansert takt, uten å miste fokus på det som er relevant for kunden, sier Per Frykebrant, Director of Communications i Kjell & Company, til Netthandel.
Men hva med nettbutikken da, lurer vi på. Har elektronikkjeden en egen taktikk for å vokse på nett, eller er det kun de fysiske butikkene som får ekstra oppmerksomhet denne våren?
Vi legger faktisk ingen større vekt på hvilken kanal kunden velger å besøke oss i. Vi vil ha en sømløs omnikanal hvor kunden får samme service uansett hvilken hvor de velger å besøke oss. Vi har store forhåpninger til det norske markedet, og vi ser at den norske forbrukeren setter pris på vår unike nisje, forteller han.
Logg inn for å fortsette lesingen
Få tilgang til alt innhold - bli Netthandel Pluss medlem!
Del artikkel: