Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Kjell & Company skal utfordre den norske bransjen: "Veldig viktig marked for oss"

Per Frykebrant, Director of Communications i Kjell & Company // Foto: Kjell & Company
Søker en sømløs omnikanal og vil åpne flere fysiske butikker.
Linn Adine Andersen
linnadine@netthandel.no

Nylig kunne Kjell & Company fortelle at det gikk nogenlunde greit i 2023, til tross for en skuffende avslutning på året. Med en liten dipp i omsetningen klarte likevel elektronikkjeden å beholde lønnsomheten, selv om driftsresultatet nærmest så en halvering.

LES OGSÅ: Nedgang i Kjell & Companys lønnsomhet: “Skuffelse”

Et tøft fjerde kvartal setter likevel ikke en stopper for Kjell & Companys videre i satsing. I løpet av våren skal kjeden åpne to nye butikker i Norge – og tilvekstplanen er klar: det står omnikanal skrevet over hele linja.

Norge er et veldig viktig marked for oss, og vi kommer til å satse på å øke antallet butikker i landet. Det er imidlertid viktig å gjøre det i en balansert takt, uten å miste fokus på det som er relevant for kunden, sier Per Frykebrant, Director of Communications i Kjell & Company, til Netthandel.

Men hva med nettbutikken da, lurer vi på. Har elektronikkjeden en egen taktikk for å vokse på nett, eller er det kun de fysiske butikkene som får ekstra oppmerksomhet denne våren?

Vi legger faktisk ingen større vekt på hvilken kanal kunden velger å besøke oss i. Vi vil ha en sømløs omnikanal hvor kunden får samme service uansett hvilken hvor de velger å besøke oss. Vi har store forhåpninger til det norske markedet, og vi ser at den norske forbrukeren setter pris på vår unike nisje, forteller han.

Skal skape større konkurranse

Logg inn for å fortsette lesingen

Få tilgang til alt innhold - bli Netthandel Pluss medlem!

Del artikkel: