ANNONSE

Kjell & Company snur til tap: "Sliter med lavere trafikk"

Andreas Rylander, adm. direktør i Kjell & Company.
"Mulighetene på markedet er fortsatt svært gode".
Jimmy Andersson

Kjell & Company har i løpet av morgenen sluppet tallene for første kvartal, og det er vekslende suksess.

Elektronikkjedens omsetning økte med 2,3 prosent i kvartalet og endte til slutt på 591,4 millioner svenske kroner. Sammenlignet med 578,2 millioner i samme periode i fjor.

ANNONSE

Det er gledelig å kunne konstatere at vi igjen øker salget sammenlignet med samme periode i fjor. Mulighetene på markedet er fortsatt svært gode for de som kontinuerlig tilpasser seg kundens behov og lommebok, kommenterer Andreas Rylander, administrerende direktør i Kjell Group.

På de siste linjene er det imidlertid ikke like munter lesning. Driftsresultatet (EBIT) endte på -12,6 millioner kroner for kvartalet, en forverring fra 6,5 millioner kroner sammenlignet med i fjor.

Vårt hovedmarked, Sverige, er hovedsakelig bidragsyter til salgsøkningen, mens vår danske nettvirksomhet har slitt med lavere trafikk og konvertering på et skiftende onlinemarked, sier Rylander og fortsetter:

Vi ser en lavere bruttomargin i kvartalet drevet av vellykkede kampanjer innen eksterne merkevarer som ikke har blitt kompensert av marginforbedringer innen egne merkevarer.

Del artikkel: