Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Kjent designer åpner norsk nettbutikk: ”Nordmenn er våre favorittkunder”

Frederik Bagger.
Linn Adine Andersen
linnadine@netthandel.no

Lanserer nettbutikk i Norge.

ANNONSE

Siden 2014 har danske Frederik Bagger solgt egne kolleksjoner av krystallglass både på nett og i danske butikker. Med over 30 års designhistorie innad i familien, har drømmen vært å skape noe selv - og resultatet ble Frederik Bagger-universet.

Vi gjør stor suksess med vår danske nettbutikk, og vil bruke en norsk versjon av nettbutikken som et element i vår samlede ekspansjon i Norge. Det er vår erfaring at samspillet mellom butikker og nettbutikker er helt optimalt, da begge kanaler skaper omsetning og besøk til hverandre. Vi skal nå også i gang med å utvide samarbeidet med våre norske retail-kunder, og ser frem til å kunne skape synergi mellom de to kanalene på vårt største eksportmarked, sier Frederik Bagger, designer og gründer av merkevaren Frederik Bagger, til Ehandel.

Selskapet har allerede solgt gjennom nærmere 100 norske forhandlere i seks år, og Bagger forteller at de som de fleste andre danske design-merker er fornøyde med det norske markedet.

Nordmenn er noen av våre absolutt favorittkunder, som stort sett alltid er glade og i godt humor. Og så elsker nordmenn å samle på serier innen et merke. Det betyr, at hvis man er så dyktig at man treffer noe som nordmenn godt kan like, så kan man få en ganske flott omsetning - for nordmenn vil gjerne ha 12 av hvert glass, hver tallerken, og så videre, forteller Bagger.

Det var etter en større jordomreise at Bagger bestemte seg for å satse innen designindustrien. Det lå nok litt i kortene, da hans far, Erik Bagger, har jobbet som selvstendig industridesigner i Danmark siden slutten av åttitallet. Før den tid jobbet han som gullsmed ved Georg Jensen i 15 år.

Jeg har fra barndommen av alltid vært interessert i design, og satt allerede fra 2 års-alderen på fanget til min far, Erik Bagger, og tegnet sammen med han. Jeg har alltid hatt et ønske om å skape noe selv, og ønsket å gå mine egne veier, forteller Bagger.

Det er også tydelig at bærekraft opptar den unge gründeren. I tillegg til miljøvennlige krystallglass som produseres uten bly, ligger det i selskapet et stort fokus på emballasje, transport og materialforbruk.

Det er viktig for meg at vi tenker på neste generasjon. Akkurat nå har vi spesielt fokus på emballasjen vår, og selv om våre esker primært lages av materialer som kan gjenbrukes, mener vi fortsatt at vi kan gjøre det enda bedre. Vi vil minimere vårt miljøavtrykk, og vårt oppdrag innen emballasje kan kokes ned til de "tre R'er": Reduce - Reuse - Recycle, forklarer gründeren.

Bagger forteller videre at de ser optimistisk på 2021 - og at det skjer flere spennende ting intern i firmaet med nye rekrutteringer og markedsføringstiltak.

Nå skal vi først komme godt i gang med andre halvdel av 2021 etter er utrolig trist og merkelig år med Covid-19 i 2020 og starten av 2021, hvor vi hadde stengte butikker i både Norge og Danmark i mange måneder. Det er korrekt at mange begynte å handle i vår nettbutikk under nedstengningen, og det er bra forretning for oss, men vi ser frem til å få full fart på butikkene også, avslutter Bagger.

Del artikkel: