ANNONSE

Kjøkkengigant ekspanderer i Norge

therese.karlsrud.haugen

"Har ikke vært en enkel oppgave"

ANNONSE

Den franske design-, kjøkken-, bad- og interiørprodusenten Schmidt Group, har vært etablert på det norske markedet siden 2015, men satser nå ytterligere i landet med flere butikker. Selskapet meddeler at de ser et stort potensial i Norge og forventer å ha 15 butikker på det norske markedet innen 2023.

Schmidt Group har produksjon i Frankrike og Tyskland, og er Europas største retailer i bransjen med 800-butikker. I Norden utvikler og vedlikeholder det danske retail-agenturet Schmidt Nordic butikkonseptet for alle Schmidt-butikker.

Det har ikke vært en enkel oppgave å overføre et helt butikkonsept og tilpasse det til det Skandinaviske markedet, og det har krevd vår inngående markedskunnskap og lokalkjennskap innen kjøkken- og designbransjen å skreddersy et vellykket nordisk konsept og få det til å vokse, sier Jacob Skjødt, som er direktør for Schmidt Nordic, i en pressemelding.

Til sammen hadde Schmidt Groupes butikker, som drives som en franchisekjede, en retail-omsetning på cirka 13 milliarder kroner i Europa i 2020.

Den store styrken for de nye franchisetakerne er at alt er skreddersydd ned til minste detalj av oss i forkant av åpningen. I tillegg vurderer vi bare å åpne nye butikker dersom vi mener at vi har funnet den riktige lokasjonen med den riktige butikksjefen og at alle beregninger på budsjetter for drift og omsetning peker mot en lønnsom forretning for både den nye butikkinnehaveren og for Schmidt Groupe, sier Jacob Skjødt.

Del artikkel: