Etter en vekst på mer enn 30 prosent i antall nye nettbutikker i Norge i fjor, har Klarna vokst med ytterligere 1300 butikker i løpet av årets første fire måneder. Nå skal de doble antall ansatte i den norske organisasjonen.
Det har på mange måter vært et eventyrlig år for Klarna. Derfor styrker vi vår norske organisasjon. Per i dag er vi 16 ansatte i Norge, så det er for oss snakk om en stor satsing for å gi våre stadig flere butikker den servicen de fortjener med ytterligere 15-20 ansatte, sier kommersiell direktør i Klarna Norge, Geir Østby, i en pressemelding.
I følge Klarna bruker nå mer enn 11 000 norske butikker deres løsninger.
Den kraftige veksten gjør at vi nå oppretter en helt ny og dedikert norsk support avdeling for å styrke tilbudet til våre norske butikker og partnere. Bare her vil det komme inn 15-20 personer som skal jobbe med butikksupport, samt en rekke spesialistroller. Vi trenger også ytterligere 2-3 personer som skal ha kundeansvar og en analytiker, sier Østby.
Mens butikksupport for Norge tidligere har inngått som en integrert del i Klarnas internasjonale serviceteam for butikker og partnere, skal den kraftige satsingen på eget norsk team nå gjøre supporten bedre.
Med den nye satsingen er målet at butikkene våre, inklusive de mange nye, skal bli enda mer fornøyde med vår lokale support, sier Geir Østby.