Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Klarna-utfordrer rigger seg for internasjonal vekst: ”Ingen grunn til å stoppe”

Fv.: Gründer Daro Navaratnam, Head of Marketing Kaja Amundsen Tenfjord, og Growth Manager Magnus Gleditsch
Foto: Dintero
Linn Adine Andersen
linnadine@netthandel.no

"Oppskalerer med høyt tempo"

ANNONSE

De siste årene har Dintero opplevd stor vekst samtidig som selskapet har etablert seg som aktør innen betalingsløsninger. Gjennom to emisjoner, henholdsvis i slutten av 2020 og begynnelsen av 2021, hentet det norske selskapet til sammen 20 millioner kroner for å investere i videre satsing i Norden og Europa.

Allerede godt etablert i Norge og Sverige, rigger selskapet seg nå for ytterligere internasjonal vekst og ansetter Kaja Amundsen Tenfjord til å lede markedsarbeidet til Dintero.

Dintero ønsker å ta en tydeligere posisjon i markedet for betalingsløsninger, de er agile med stort fokus på å finne den beste brukeropplevelsen på kundens premisser. At Dintero har mulighet til å forbedre konverteringene til norske og utenlandske nettbutikker er en oppgave vi ikke tar lett på. Og med en allerede god posisjon som skal videreutvikles, kunne jeg rett og slett ikke si nei, sier Amundsen Tenfjord i en pressemelding.

Bak seg har Amundsen Tenfjord flere år som marketing manager i Nent samt et år i start-up verden som Head of Marketing hos Homely. Nå skal hun bidra i å styrke posisjonen i eksisterende og nye marked.

Det er i følge Dintero svenskene som skal få mest oppmerksomhet i året som kommer - og den nyansatte er ikke redd for å tre inn i Klarnas hjemland.

Er det en ting vi skal levere på er det god kundeservice. Vi vet hvor viktig det er for nettbutikker at deres betalingsløsninger fungerer smertefritt, og vi jobber hardt hver dag for å gjøre hverdagen enklere for de som driver butikk. Slik blir det vekst av. Så får andre fokusere på kjendiser, sier Amundsen Tenfjord.

LES OGSÅ: Prises til 200 millioner - nå ser betalingsselskapet mot nye markeder

Skal utvide teamet ytterligere

Gründer og CEO i Dintero, Daro Navaratnam, legger ikke skjul på at de ønsker seg flere utviklere på laget i tiden fremover.

De siste årene har vi hatt fullt fokus på produktutvikling basert på de behovene vi ser våre kunder har. Vi har under pandemien opplevd stor vekst og vi ser at det fremover til være viktig å bygge en tydelig merkevare i det vi går inn i nye markeder. Vi ønsket oss en dyktig og erfaren markedsfører med tyngde innen merkevarebygging, og er veldig glad for at Kaja sa ja til oppgaven. Sammen skal vi ta Dinero til neste nivå, sier Navaratnam, og uttaler videre:

Det har aldri vært så viktig som nå å være tech-først i betalingsbransjen, derfor må vi ha fokus på en tech-rigg som løser våre kunders utfordringer. Det er ingen grunn til å stoppe. Vi oppskalerer med høyt tempo og har mer enn nok plass til flere.

Dintero tilbyr komplette betalingsløsninger for butikker og nettbutikker, og fungerer som en åpen markedsplass for ulike betalingsløsninger. I 2020 fikk selskapet Schibsted på eiersiden, et samarbeid som i følge Investment Manager i Schibsted Growth, Mats Staugaard, er spot on.

Del artikkel: