Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Klarnas lojalitetsprogram til Norge – ”bygger langsiktig lojalitet”

Foto: Klarna Norge
Linn Adine Andersen
linnadine@netthandel.no

Lanserer i Norge i løpet av året.

ANNONSE

Klarna, som i løpet av de siste årene har lansert i en rekke nye markeder, vokser raskt. I samme takt lanserer betalingsgiganten nye løsninger, som for eksempel lojalitetsprogrammet.

Foreløpig er programmet kun tilgjengelig i USA og Australia, og har mer enn fire millioner medlemmer. Innen utgangen av 2022 skal lojalitetsprogrammet introduseres til alle Klarnas markeder, inkludert Norge.

Med vårt lojalitetsprogram hjelper vi forbrukerne med å få mest mulig igjen for pengene de bruker. Vi vil aktivt oppmuntre forbrukerne til å betale for sine kjøp i tide, hvilket gjør håndteringen av penger både morsommere og mer engasjerende. Vi ser også at medlemmer i vårt lojalitetsprogram har dobbelt så høyt engasjement i Klarna-appen, sammenlignet med ikke-medlemmer. Det viser hvor effektivt programmet er for å bygge langsiktig lojalitet samt å kunne styrke Klarna-appen som en vekstkanal for våre butikker, sier Camilla Giesecke, Chief Expansion Officer hos Klarna, i en pressemelding.

Programmet inneholder insentiver for å få kundene til å betale i tide, opplyser Klarna. I tillegg skal man som medlem få flere eksklusive fordeler i selskapets app samt tilbud hos tilsluttede butikker.

Klarnas Norgessjef, Geir Østby, forteller hvordan lojalitetsprogrammet fungerer. Poengene som opparbeides kan løses inn, via Klarna-appen, i produkter fra større internasjonale merker som Decathlon, River Island, og Caffe Nero til eksempel.

Klarna vil også introdusere «Missions.» Dette er små og engasjerende oppgaver som forbrukerne kan fullføre og bli premiert med lojalitetspoeng. Målet med disse er å oppmuntre kundene til å ta i bruk de mange forskjellige funksjonene som er i Klarna-appen – som kan hjelpe dem å spare tid og penger - samtidig som de tar informerte valg og har kontroll over egen personlig økonomi, sier Østby til Ehandel. 

Alle premier og eksklusive tilbud skal tilpasses det norske markedet slik at forbrukerne lokkes til å bli medlemmer og delta i programmet. Angående lanseringen i Norge kan det ikke deles en mer spesifikk dato enn at det vil skje i løpet av 2022.

Del artikkel: