ANNONSE

Klarnas nye tjeneste fikk drømmestart: "Har vært fantastisk"

Björn Bryngelson, Nordensjef hos Klarna // Foto: Klarna
Over 1000 kampanjer har blitt lansert av tilknyttede forhandlere.
Nils Lund

Kan et cashback-program få flere til å handle hos nettforhandlerne via Klarna? Det var i alle fall betalingstjenestens tese da de lanserte dette for seks uker siden i utvalgte markeder.

Men hvordan har det egentlig gått siden da? Jo, ut fra tallene ser det ut til å ha blitt en suksess. Totalt har over 500 000 brukere benyttet cashback-programmet, som foreløpig ikke er lansert i det norske markedet, og tjent til sammen 29 millioner kroner.

Mottakelsen har vært fantastisk. Cashback øker konverteringene for våre forhandlere, samtidig som forbrukerne tjener penger både når de handler og når de ikke gjør det. Med produkter som Cashback og Klarna Saldo skaper vi en merverdi for forbrukerne som styrker deres hverdagsøkonomi, sier Björn Bryngelson, Nordensjef i Klarna, i en kommentar.

Totalt skal over 1 000 cashback-kampanjer ha blitt lansert av deltakende forhandlere, og de har samlet gitt cashback på salg til en verdi av over 1 milliard kroner i perioden.

Del artikkel: