Oppdraget med å hjelpe Holebrook med rebrandingen har blitt gitt til merkevarebyrået WDW Creative Studio i Stockholm. Bærekraft har alltid vært en sentral del av Holebrooks forretningsmodell, med all produksjon lagt til Europa.
Vi ligger allerede i forkant når vi ser på de målene som EU har lagt frem. Vi har vært bærekraftige fra starten i 1999. Vår forretningsmodell med Europa-produksjon gjør at vi ikke trenger å gjøre noen store endringer for å møte EUs krav, forklarer administrerende direktør Daniel Svensson.
I forbindelse med rebrandingen har de også utviklet en ny bærekraftstrategi som møter de nye EU-lovene.
Bra ting kan gjøres enda bedre, og den nye bærekraftstrategien ligger til grunn for et ambisiøst bærekraftsarbeid for å redusere klimaavtrykket og skape plagg som varer lenge. Både i kvalitet og design, sier Daniel Svensson.
Holebrook har gjennom årene vist sterk lønnsomhet og har et solid grunnlag å stå på. Selskapet omsetter for 73 millioner kroner, med et EBITDA-resultat på 8,6 millioner kroner for regnskapsåret 2023/2024.
Vi er sterke finansielt og har kraften til å gjøre denne investeringen på riktig tidspunkt, sier Daniel Svensson.
Med den nye merkeidentiteten og en forfinet kolleksjon sikter Holebrook på fortsatt ekspansjon, både i Europa og Nord-Amerika. Tyskland er det sist tilkomne markedet, og flere internasjonale lanseringer planlegges i de kommende årene.
Vårt mål er at Holebrook skal bli et velkjent merke i fremtiden i både Europa og Nord-Amerika. En forutsetning for å lykkes er selvfølgelig et sterkt produkt. Like viktig er et sterkt, tydelig og helhetlig merke, sier Daniel Svensson.
Holebrooks rebranding lanseres mot sluttkonsument høsten 2025. Lanseringen mot retail skjer allerede nå på modemessene Copenhagen International Fashion Fair og Stockholm Fashion Week.
Holebrook har sitt hovedkontor i Ulricehamn i Sverige, og har 14 ansatte.