ANNONSE

Køkaos hos Elkjøp: ”Vi jobber på spreng for å løse utfordringene”

Madeleine Schøyen Bergly, kommunikasjonssjef i Elkjøp.
therese.karlsrud.haugen

Problemer i hele Norden.

ANNONSE

Siden torsdag kveld har Elkjøp hatt store problemer med sin nettbutikk, hvor kunder under store deler av Black Friday har blitt sendt rett i kø når de har klikket seg inn på siden med opp til en times ventetid. Dette har fått mange kunder til å fortvile.

I natt opplevde vi kapasitetsproblemer på elkjop.no. Vi hadde en ekstrem trafikk inn til sidene våre og det har vi fortsatt. Vi vet dessverre ennå ikke hvorfor problemene har oppstått, men vi jobber på spreng for å løse utfordringene, sa Madeleine Schøyen, pressekontakt i Elkjøp til Ehandel tidligere i dag.

Problemet har dessuten ikke bare vært i den norske nettbutikken, men søsterselskapene Elgiganten i Sverige og Danmark samt Gigantti i Finland har også hatt tilsvarende problem.

Elkjøp var forberedt på høyt trykk, og tjuvstartet noe av salget allerede i fysisk butikk på torsdag for kundeklubbmedlemmer. Kjedens 143 varehus har vært åpne siden klokken 7 fredag morgen.

Med masse varer og god tilgjengelighet på våre kampanjevarer er vi helt sikre på at dette blir en knalldag ute i butikk og selvsagt også på nett etter hvert, svarte Bergly på en mail til Ehandel.

Til tross for at man har kunne slippe unna køen på enkelte tidspunkter, ser ikke problemet ut til å være løst. Det er fortsatt et køsystem på siden, selv om det går noe raskere enn tidligere i dag. Hvordan dette har påvirket salget er foreløpig uklart.

Del artikkel: