ANNONSE

Kolonial har nådd én milliard

Administrerende direktør i Kolonial.no, Karl Munthe-Kaas.
therese.karlsrud.haugen

Satser nå mer på miljø.

ANNONSE

I sommer spådde Kolonial-gründer Karl Munthe-Kaas at selskapet hans ville passere én milliard kroner i omsetning i år. Nå skal denne milepelen være nådd for Norges største matbutikk på nett.

Veldig mange familier finner veien til Kolonial.no hver uke, og vi ser at de raskt blir lojale kunder. Det må bety at vi har bygget et produkt som treffer godt i markedet, sier administrerende direktør Karl Munthe-Kaas, i en pressemelding.

LES OGSÅ: Hver tiende handlekurv hos Kolonial inneholder Clas Ohlson-varer

"Minst mulig tid brukt på å handle"

Helt siden oppstart har Kolonial.no investert betydelig i teknologi for å bygge en ny infrastruktur for handel i Norge. I fjor prioriterte selskapet forbedringer på operasjonen for mer effektiv drift og bedre lagerkapasitet.

Når vi vokser så fort som vi gjør er det viktig at vi både klarer å ønske mange nye kunder, og mange nye kollegaer velkommen på en bra måte, samtidig som operasjonen skal kunne håndtere så stor vekst. I år har dette gått veldig bra, sier Munthe-Kaas, og fortsetter:

Neste år blir enda mer spennende! Vi satser stort på kundeopplevelsen hos Kolonial.no med en stadig mer personlig handleopplevelse gjennom relevante anbefalinger. Målet er minst mulig tid brukt på å handle.

Kutter plastposene

Selskapet tok også nylig første skritt mot sitt mål om å skape Norges mest klimavennlige handleopplevelse, hvor de fra og med 1.desember sluttet å levere i plastposer. Istedenfor vil matvarene fra nå av komme i resirkulerbare pappesker. De kan også gis sammenbrettet tilbake til sjåføren ved neste Kolonial-levering.

Vi forsøker å ta kundene på alvor, og det virker. Nå har vi fjernet nesten alle plastposer og erstattet med 40% mer klimavennlige pappesker. Vi vokser som aldri før, sier Munthe-Kaas.

Del artikkel: