Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Kolonial.no møter den store pågangen med ny nettbutikk

Schibsted-direktør blir ny produktsjef hos Karl Munthe-Kaas
therese.karlsrud.haugen
therese@ehandel.com

Snur seg rundt for å øke kapasiteten.

ANNONSE

"NB! Svært stor pågang. Første utleveringsdag er fredag 20. mars, da vi har nådd maks kapasitet i morgen."

Dette er beskjeden man blir møtt med på Kolonial.no sine nettsider i dag. Etter at coronakrisen inntraff har nettmataktøren opplevd en enorm etterspørsel, og allerede for et par uker siden hadde salget økt med 250 prosent mot samme periode i fjor.

LES OGSÅ: Coronaviruset fører til mer frokost på døra: "Økte med 43 prosent"

Som følger av den store pågangen har Kolonial nå åpnet en helt ny nettbutikk ved navn Ferdigpakket.kolonial.no, som skal levere matvarer på raskest mulig måte mens den vanlige nettbutikken er under stort press.

Vår vanlige nettbutikk opplever stor pågang da det er mange som ikke ønsker eller kan gå på butikken nå. Mens vi jobber med å øke kapasiteten, har vi et sterkt ønske om å kunne levere varer raskere til alle de som trenger det, skriver Kolonial i sin nye nettbutikk.

"Vi må tenke nytt og kjapt"

Den nye nettbutikken selger kun en ferdigpakket kasse med matvarer, som skal inneholde mat til frokost, lunsj, middag og drikke i fem dager for to personer. På denne måten blir både pakkingen og leveringen mer effektiv i en ellers hektisk tid.

Vi må tenke nytt og kjapt for å sikre at flest mulig får maten levert hjem på døren nå, sier Louise Fuchs, kommunikasjonssjef i Kolonial, i en kommentar til Ehandel.

LES OGSÅ: Leverer pakker som normalt: "Vi har et viktig samfunnsoppdrag"

Del artikkel: