Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Komplett gjentar Black Friday-suksess: “Vi håper på ny rekord“

Kristin Hovland, kommunikasjonssjef i Komplett Group.
Foto: Komplett
Linn Adine Andersen
linnadine@netthandel.no

Vil toppe rekorden på 2,5 millioner.

ANNONSE

Under fjorårets Black Friday samlet Komplett inn 2,5 millioner kroner til Barnekreftforeningen. Dette gjennom en 26 timer lang livestream i samarbeid med flere kjente gamere. I år gjentas suksessen som dessuten har skapt stort engasjement innad i netthandelsselskapet.

Vi oppfatter at vi får være med på noe viktig, sier Kristin Hovland, kommunikasjonssjef i Komplett Group, i en pressemelding.

I år har Komplett med seg en rekke gamere og influensere. Livesendingen gikk av stabelen på den digitale tv-kanalen Twitch i går kveld, og skal vare i hele 48 timer. Selve innsamlingen skjer som i fjor via Spleis.

LES OGSÅ: Slik forbereder de seg til Black Week: "Oppsettet i logistikken er svært skalerbar"

Vi håper på ny rekord i år, men hver eneste krone teller for oss, sier Trine Beate Nicolaysen, daglig leder i Barnekreftforeningen, og uttaler videre:

Vi setter stor pris på at Komplett og kundene bidrar med både midler og kompetanse. Annenhver dag får et barn i Norge kreft. Selv om 85 prosent av barna overlever, er det fortsatt den hyppigste dødsårsaken blant barn fra ett til fjorten år. Alle innsamlede midler skal gå til livsviktig forskning og bedre behandlingsmetoder på barnekreft, sier Trine Beate Nicolaysen hos Barnekreftforeningen.

I løpet av livesendingen vil kjente stjerner som ThomasPASTE, Stig Brenner, Aslak Maurstad og Nerdelandslaget dukke opp i løpet av det neste halvannet døgnet. Så gjenstår det kun å se om Kompletts Black Friday-stunt klarer å sette ny rekord i år.

 

Del artikkel: