ANNONSE

Komplett tilbake på TV-skjermen – ruller ut stor reklamekampanje

Skjermdump fra Kompletts nye reklamefilm.
Linn Adine Andersen

"Nå er tiden moden for å ta et større jafs av dette markedet".

ANNONSE

I februar hyrte Komplett inn reklamebyrået Wal (We Are Live). Nå slipper de en av sine største kampanjer noensinne – med utgangspunkt i drøye 13 000 kundeanmeldelser fra sammenligningstjenesten Prisjakt. Dette skriver nettavisen Kampanje.

Resultatet er et utvalg filmer som skal på TV-skjermen, printannonser, utendørsreklame samt digitale uttak. Marianna Lånkan, markedsdirektør i Komplett Group, beskriver at de trosser et noe trått marked i kampen om markedsandeler.

Komplett var en av Norges første store e-tailere og har en historie tilbake til 1996. Siden den gang har vi hatt en jevn vekst i Norge, og nå er tiden moden for å ta et større jafs av dette markedet, sier Lånkan til avisen.

I slutten av april offentliggjorde eletkronikkjeden sine tall for første kvartal i år. Veksten drives i kvartalet hovedsakelig av Netonnet, og konsernsjefen Jan Ivar Semlitsch kommenterte at man etterstreber å akselerere lønnsom og organisk vekst.

I Komplett jobber vi kontinuerlig med å gjøre det lettere for kundene våre, blant annet gjennom lagerlogistikk og forsendelser. Dette har resultert i veldig mange fornøyde kunder, og vi ønsker nå å eie posisjonen som den sømløse leverandøren av elektronikk, sier Lånkan.

Ordrette anmeldelser

Wal skal ha jobbet tett med et knippe ansatte i Komplett over flere måneder for å utvikle konseptet. De kreative lederne i reklamebyrået, Simen Frogner og Fredrik Bjørn, startet med å snoke i tusenvis av kundeanmeldelser på nett.

Vi oppdaget at det ligger over 13 000 anmeldelser av Komplett på Prisjakt.no, hvor 98 prosent av disse er positive, noe som er vesentlig høyere enn konkurrentene. Det er et bevis på at Komplett oppleves sømløst, og dette ble også utgangspunktet for kommunikasjonen.

I uttakene bruker vi ordrette anmeldelser, med alt de inneholder av skrivefeil og muntlighet, som også ender opp som ulike payoffs for merkevaren. Så nå har vi i teorien en bank med over 13 000 payoff'er med tilhørende uttak, og det blir stadig flere, sier Bjørn.

Reklamefilmene er produsert av Bacon med Kasper Hagström på regi.

Del artikkel: