Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.

SPONSET INNHOLD

Komponerbar handel: Tiden for modernisering er nĂ¥

NĂ¥ er tiden inne for bedriftsmerkevarer til Ă¥ gjøre digitale investeringer som vil gi fleksibilitet under nĂ¥værende utfordringer og et sterkt konkurransefortrinn nĂ¥r økonomien tar seg opp igjen.

Monolitt-teknologi holder bedrifter tilbake

I mange Ă¥r har den mest brukte strukturen for netthandelsbedrifter vært en alt-i-ett-monolitisk struktur. Denne tilnærmingen binder sammen front-end — den digitale butikkfronten — og back-end — serversiden.

Selv om en monolitt kan fungere for virksomheter med begrensede krav, er behovene mye mer komplekse nĂ¥r du beveger deg inn i enterprise-markedet — lanserer flere merkevarer eller nettsteder, utvider til nye regioner eller selger gjennom flere markedsplasser og sosiale kanaler med enhetlig inventar.

Store bedrifter trenger teknologiløsninger for Ă¥ muliggjøre salg pĂ¥ tvers av flere kanaler, og derfor nĂ¥ flere kunder der de er og fĂ¥ bedre avkastning pĂ¥ investeringen.

Ta BigCommerce-selgeren Solo Stove for eksempel. Solo Stove begynte Ă¥ bruke headless pĂ¥ websiden sin i Europa, slik at de enkelt kunne tilpasse og handle i forskjellige valutaer og vise oversettelser — samtidig som de fortsatt hadde den kjente back-enden til BigCommerce.

Bygg for fremtiden med komponerbar handel

Komponerbar handel oppnĂ¥s ved Ă¥ sette sammen og kombinere Packaged Business Capabilities (PBC). PBC-er er programvarekomponenter som oppfyller spesifikke forretningsbehov, for eksempel en virtuell handlekurv, bestillingsadministrasjon eller kontoadministrasjon.

Tenk pĂ¥ PBC-er som LEGO-brikker. Akkurat som du kan sette sammen og løsne LEGO-biter for Ă¥ danne ulike former, lar komponerbar handel deg sette sammen byggeklossene til teknologistabelen din for Ă¥ møte de spesifikke behovene til virksomheten din ved Ă¥ bruke API-er til Ă¥ koble systemene til hverandre.

Burrow, en modulær møbelforhandler, valgte en komponerbar løsning med BigCommerce for Ă¥ tilby kundene tilgang til mange ting som ikke finnes i ikke-standardiserte betalingsopplevelser, inkludert muligheten til Ă¥ utsette bestillinger og ha signatur ved levering, samt muligheten til Ă¥ bruke en headless CMS for Ă¥ skape en god digital opplevelse pĂ¥ tvers av flere kanaler.

Med denne teknologien kan utviklere bruke front-end-rammeverk som de allerede er kjent med, og markedsførere kan bruke en CMS til Ă¥ gjøre raske endringer i kampanjer, innhold og mer. Dette muliggjør større effektivitet ved Ă¥ gi personalet verktøyene de trenger for Ă¥ holde seg fleksible.

Komponerbar betyr ogsĂ¥ at dersom bedrifter ønsker Ă¥ erstatte andre handelskomponenter senere, er de ikke lĂ¥st til et system eller en mĂ¥te Ă¥ gjøre ting pĂ¥ - i hovedsak er dette hvordan bedrifter bygger for fremtiden.

Ted Baker, det britiske-baserte globale motemerket, forsto det og bruker komponerbar handel sammen med BigCommerces Multi-Storefront-løsning for Ă¥ heve den digitale tilstedeværelsen sin til Ă¥ levere en moderne, overbevisende nettopplevelse.

Ved Ă¥ bruke en enkelt BigCommerce-butikk driver Ted Baker flere unike butikkfronter og utnytter plattformens stadig utviklende partnernettverk for Ă¥ styrke sin posisjon som en "digital først" merkevare.

Fordi komponerbar handel gir selgere friheten til Ă¥ blande, matche og kombinere de beste teknologileverandørene for Ă¥ lage en tilpasset og robust teknologistabel som kan hĂ¥ndtere uventede endringer.

Last ned alt innholdet i veiledningen Tiden for modernisering er nĂ¥: Hvorfor bedrifter trenger en komponerbar handelsløsning

Del artikkel: