EQOM Group har som mål å bli en uslåelig markedsleder ved å bringe de sterkeste selskapene innen erotikk og seksuell velvære sammen. Sent i fjor kjøpte konsernet opp både Kondomeriet og Nytelse.no.
Dermed er altså to av Norges største virksomheter innen denne kategorien en del av et internasjonalt konsern som har som mål å omsette for 500 millioner euro innen 2025 – tilsvarende godt over 5 milliarder kroner.
Ehandel har tatt en prat med både Kondomeriet og Nytelse.no, som begge forteller om vekstambisjoner etter oppkjøpet samt fordelene ved å være en del av EQOM Group.
EQOM Group har lang erfaring med å få selskaper til å vokse i sitt marked, så det var hovedfokuset når vi ble en del av konsernet. De hjelper oss med å strukturere prosesser i forbindelse med innkjøp og vareflyt, forteller Maria K. Ebbestad, pressesjef i Nytelse.no, til Ehandel.
Innebærer oppkjøpet samarbeid mellom de andre utenlandske selskapene som også er en del av konsernet?
Nei, vi er fortsatt separate selskaper, men får fordeler av interne merkevarer, sier Ebbestad.
Blant de andre selskapene som er tatt under vingene av konsernet finner vi Easy Toys, Adam et Eve, Amorelie og Christine le Duc.
"Sammen kan vi vokse"
Julie Victoria Jansen, sosiale medier- og presseansvarlig i Kondomeriet, forteller at de ønsker å bidra med sin kunnskap og erfaring i det internasjonale konsernet.
Vi synes det er spennende å være en del av EQOM, et konsern som kjenner bransjen internasjonalt. Det å ha en sterk eier og medspiller, og en å jobbe sammen med, er helt klart en fordel. Vi kjenner det norske markedet, EQOM har store ressurser, og sammen kan vi vokse med å utvikle både produkter og tjenester som vil komme kundene våre til gode, sier Jansen, og uttaler videre:
Det er selvfølgelig gøy å ha mulighet til å utveksle erfaringer med andre selskaper i gruppen. Vi har alle noe å lære av hverandre, og samarbeid gjør oss alle bedre.
Vil EQOM Group vil bistå dere i å satse internasjonalt?
Kondomeriet er et norsk konsept, og vi jobber først og fremst i det norske markedet. Men gruppen satser internasjonalt, og vi vil selvfølgelig bidra med vår kunnskap og erfaring.
Verken Kondomeriet eller Nytelse.no vil oppgi prisen for oppkjøpene.
LES OGSÅ: Kondomeriet selges – vil lære om det internasjonale markedet
LES OGSÅ: Kondomeriet passerer fjorårets bestillinger: "Dette går mot nye rekorder"
LES OGSÅ: Salgsrekord for Nytelse.no under Valentines Week
LES OGSÅ: Knallsuksess for Nytelse.no – økte med 200 prosent