Som følger av en digital transformasjon kunngjorde kosmetikkprodusenten L’Oréal nylig en 48,5 prosent økning i selskapets verdensomspennende netthandel i første halvdel av 2019.
L’Oréal bruker Salesforce til styringen av kjente merkevarer som Kiehl’s, Lancôme, Giorgio Armani og Yves Saint Laurent Beauté, og har i tillegg over 150 nettbutikker fordelt over 63 globale markeder samt egne kundesentre i mer enn 10 land. Hittil i år har selskapet omsatt for 15 milliarder euro.
LES OGSÅ: Sminkesuksessen er live på nytt marked
Data forsterket av kunstig intelligens gjør det blant annet mulig for L’Oréal å engasjere forbrukere med forutsigbar og relevant produktinformasjon, anbefalinger og tilbud i netthandel, markedsføring, sosiale medier og andre kanaler.
L'Oréal har prioritert digital transformasjon i et tiår og vår innsats handler om å skape merverdi for forbrukerne våre. Vi har fortsatt å utvide samarbeidet med Salesforce år etter år fordi plattformen gjør at vi kan bevege oss raskt, innovere kontinuerlig og nå forbrukere på tvers av stedene de samhandler. Enten det er i butikken eller på nettet, handler det om å bruke teknologi for å skape en jevn shoppingreise og levere personlige skjønnhetsopplevelser i stor skala, sier Michael Kingston, CIO, L’Oréal Americas, i en pressemelding.