ANNONSE

Kraftig vekst for Helthjem - nå styrker de laget

Anne-Stine Talseth går inn i stillingen som produkteier for private tjenester i Helthjem.
therese.karlsrud.haugen

Øker gjenbruksfokuset.

ANNONSE

Helthjem oppsummerer fjoråret som fantastisk, og kan vise til en dobling i volum og omsetning. Spesielt stor skal veksten ha vært innen tjenesten meg-til-deg, som har økt med over 2000 prosent det siste året, takket være et økt miljøfokus i samfunnet.

Helthjem totalt oppnådde 131% av budsjett, så kan trygt si vi har hatt en god vekst. Sammenlignet med 2018 så ser vi en dobling av volum og omsetning, skriver Andre Braathen, presseansvarlig i Helthjem, i en mail til Ehandel.

LES OGSÅ: Ny returløsning på nettbutikker

Meg-til-deg er en tjeneste mellom privatpersoner, der varene sendes og mottas fra egen dørmatte. I følge logistikkselskapet viser undersøkelser at 85 prosent av meg-til-deg-brukerne sender ting de selger brukt. Nå øker Schibsted, Amedia og Polaris sin distribusjonssatsning Helthjem gjenbruksfokuset ytterligere og henter nye krefter til teamet.

Det siste året har vært helt fantastisk, og vi har opplevd en eventyrlig vekst. Med vår satsning på gjenbruks- og sirkulærøkonomi, har meg-til-deg tjenesten vokst med over 2000% det siste året. Nå skal vi jobbe videre for å bli den beste fasilitatoren for gjenbruk, og derfor styrker vi laget med en drivende dyktig produkteier, sier daglig leder i Helthjem, Anders Angen, i en pressemelding. 

LES OGSÅ: Motekjempe inngår samarbeid med Helthjem

Skal gjøre gjenbruk enda enklere

Det er Anne-Stine Talseth til stillingen som nå blir Helthjems produkteier for private tjenester, som omfatter meg-til-deg. Hun har erfaring fra Adecco Gruppen i Norden, hvor siste rolle var Head of Digital for Adecco-konsernet i Norge. 

Meg-til-deg tjenesten har virkelig tatt av det siste året, og jeg gleder meg til å bli med videre på reisen. I rollen som produkteier skal jeg jobbe for å gjøre det enda enklere for privatpersoner å kjøpe og selge brukt – i tillegg til å legge til rette for nye konsepter innen sirkulærøkonomi. Dette er både bedre for miljøet og noe vi vet stadig flere av kundene våre er opptatt av, sier Talseth.

Helthjem har allerede partnere som Finn, Tise, Bookis, Fjong og Røde Kors, som alle jobber for å gjøre det enklere med gjenbruk. Nå satser selskapet ytterligere på bruktsalg, reparasjon og resirkulering.

Fremover vil vi ha et spesielt fokus på bruktsalg, reparasjon, leie og resirkulering, også gjennom samarbeid med de viktigste aktørene på feltet, avslutter Talseth.

Del artikkel: