Siden BliVakker gikk av med seieren i Årets Butikk i 2020 fikk de en enorm entusiasme for å bli bedre og sterkere enn de allerede var. Det var ikke første gangen de vant heller, og den øverste pallplassen bruker de som en motivator til å vinne igjen.
Året har vært overraskende bra! Vi hadde forventet færre besøkende i butikken ettersom samfunnet åpnet mer opp, men kundene kommer fortsatt og vi gjør det vi kan for at de kommer igjen, sier Elina fra BliVakker.
Kåret av norske forbrukere
I fjor ble titusenvis av anmeldelser sendt inn i konkurransen og Prisjakt tror på et enda større engasjement under Årets butikk 2021, som arrangeres 1. – 30. November. Med Årets butikk vil Prisjakt hedre den butikken som virkelig har satt kundene sine i sentrum og gitt dem gode kjøpsopplevelser gjennom året.
– Rent praktisk er prisen det en motivator som vi har hatt gleden av å motta flere år på rad nå og har ingen planer om å slutte å utvikle oss for å kunne motta den igjen, sier Elina.
– Vi tror selvfølgelig at et samarbeid med Prisjakt hjelper på å trekke nye kunder inn i butikken og er naturligvis god PR, men det beste er å kunne lese våre gamle og nye kunder si: vel fortjent og at de virkelig heier på oss! Forteller Elina fra BliVakker.
Stor takk til kundene
For å takke kundene for de gode anmeldelsene som sendte de i toppen, ville de dele gleden og feire seieren med de som hadde fått de dit.
– Vi kastet oss rundt å satte ekstra salg på i hele butikken og kjørte en livesending hvor vi delte ut mengder av gratis goodiebags og produkter som følgerne og kundene våre satte stor pris på, sier Elina om takken de gav til kundene sine.
Norgessjef hos Prisjakt Are Vittersø mener konkurransen gir en god indikasjon på hva norske forbrukere synes om de forskjellige butikkene, og det er litt av en bragd av BliVakker å stikke av med seieren flere år på rad.
– Det er rett og slett imponerende at BliVakker år etter år makter å opprettholde et så høyt nivå på både kundeopplevelser, pris, leveranse og service. I fjor ble de igjen kåret til den beste av de alle, sier Are Vittersø.
Konkurransen arrangeres også for godt formål
For hver anmeldelse som blir skrevet, donerer Prisjakt 1 kr til Naturvernforbundets prosjekt Ta vare på det du har. Gjennom fjorårets samarbeid med Prisjakt fikk prosjektet, både penger og mer synlighet. Det gav de muligheten til å drifte nettsiden og synes ute i bybildet. De kom også veldig nære på kjøpsprosessen til folk for å minne oss på at vi bør ta vare på tingene vi har.
Vi fikk mye synlighet av samarbeidet med Prisjakt. Man har godt av å bli minnet på å ta vare på tingene du allerede har. For oss var det fint å kunne minne folk på det i kjøpsøyeblikket, forteller Martin fra Naturvernforbundet.