Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Lager 157 passerte milliarden: ”Uten å betale for influencere”

therese.karlsrud.haugen

Åpner snart sin tredje butikk i Norge.

ANNONSE

Den svenske kleskjeden Lager 157 passerte milliarden rundt Black Friday i fjor, og har nå talt opp tallene for 2019 og januar i år. Totalt skal selskapet ha hatt en vekst på 22 prosent, som gjorde at omsetningen landet på 1,1 milliard svenske kroner i fjor. Ferske tall tyder dessuten på at den sterke veksten følger med inn i det nye året også.

En tydelig sesongstart, et sikkert denim & basic-sortiment, treningsglade kunder og litt drahjelp fra variert vær har sparket i gang våren i riktig retning. Januar viser 21 prosent økning mot 2019. Sammenlignbare enheter pluss netthandelen viser en vekst på hele 13 prosent. Alle nøkkeltall påvirker totalen positivt, sier Johanna Winther, COO i Lager 157.

I følge selskapet kommer den sterke veksten helt uten betalt annonsering, men fra strategisk vareutvalg og internasjonal ekspansjon. Spesielt sterk utvikling har kategorien jeans, som solgte 1 million enheter under fjoråret.

Det jeg er mest stolt over at vi har utviklet oss sterkt over tid og gjør det helt uten å annonsere eller betale for at influencere skal si at de liker oss. Alle i selskapet jobber for å bli bedre hver dag. Det er en knallhard men kul jobb som hele tiden tar sikte på å være relevante og tydelige for kundene. Ikke for at vi alltid lykkes, men for at vi alltid prøver - og gjør det hver dag, sier Stefan Palm, daglig leder og gründer, i en uttalelse.

LES OGSÅ: Svensk moteselskap ser store muligheter i Norge

Åpner norsk butikk i mars

Lager 157 har foreløpig bare to fysiske butikker i Norge i tillegg til nettbutikken, men har tidligere meddelt at de planlegger å åpne 10 til 15 butikker i Norge på sikt. Straks står den tredje butikken for tur.

Vi etablerte den første norske butikken og den norske nettbutikken i april 2019, så vi har ingen sammenligningstall for Norge enda. Ettersom de norske butikkene bare er 2 av 44 stykker, står andelen i Norge for en relativt liten del. Men den 26. mars åpner vi i Kristiansand og ser frem til flere etableringer i løpet av 2020. Vår norske nettbutikk viser en økende trend, sier Johanna Winther til Ehandel.

Del artikkel: