Første skritt tas i Tyskland, hvor selskapet åpner sin første butikk i markedet den 5. desember.
Tyskland er en viktig del av vår internasjonale ekspansjonsstrategi, og vi ser frem til å tilby vår kombinasjon av kvalitet og prisvennlighet til nye kunder. Vår visjon er at alle skal ha råd til bærekraftig mote, og vi ser et stort potensial for "Great Basics for All People" i Tyskland, sier Stefan Palm, grunnlegger og administrerende direktør i Lager 157, i en kommentar.
Butikken vil åpne i Bremen og gi Lager 157 et solid fotfeste på det tyske markedet. Det er heller ikke den siste butikken selskapet planlegger å åpne i Tyskland.
Lager 157-butikken i Bremen har et areal på 2 215 kvadratmeter og ligger ved siden av Primark og H&M.
Men selskapet har ikke bare fysiske butikker i tankene. En lokal netthandelsplattform skal lanseres parallelt for å nå ut til en enda bredere kundekrets.
Ifølge Lager 157s prognose for 2024 skal selskapet omsette for 3,6 milliarder svenske kroner, med en årlig veksttakt på mellom 30 og 35 prosent.