Den svenske interiørkjeden Lagerhaus er i gang med et større prosjekt, som innebærer en rekke nye åpninger og omplasseringer av butikker. Det gjelder både i Sverige og Norge, i følge Ehandel.se.
Til tross for den gledelige økningen i e-handel, tror vi på blandingen av butikk og e-handel fremover. For å kunne drive en sterkt "Unified Commerce" er det en rekke steder i Sverige og Norge hvor vi ønsker å etablere flere butikker for å være der kundene våre beveger seg både fysisk og digitalt, sier Jerker Levin, administrerende direktør i Lagerhaus til Ehandel.
Per dags dato har selskapet fire butikker i Norge, men det skal bli flere fremover. Lagerhaus finnes også i Danmark og Finnland.
Vi er interesserte i å åpne fysiske butikker i våre større byer, men også i mellomstore byer hvor vi for øyeblikket ikke har fysisk tilstedeværelse. I Norge har vi for tiden bare fire butikker, så der vil vi vokse med et større antall butikker de kommende årene.
"Det digitale ansiktet"
I 2019 omsatte Lagerhaus for drøyt 366,5 millioner svenske kroner sammen med et driftsresultat på minus 17 millioner kroner. Tallene for 2020 er foreløpig ikke tilgjengelig, men i følge Levin har det vært "et stort tap omsetningsmesssig". Selskapet skal imidlertid har levert et "betydelig" forbedret resultat.
Vi planlegger å åpne omtrent 7-8 butikker i år og også flytte om på noen lokasjoner for å forbedre vår posisjon ytterligere. Hvor de kommer til å dukke opp kommer vi selvfølgelig til å informere om fortløpende. I tillegg er det på høy tid for oss å gjennomgå det digitale ansiktet vårt utad, som vi ser frem til i løpet av høsten, sier Jerker Levin.
Lagerhaus har et mål om at netthandelen skal stå for rundt 20 prosent av salget i løpet av de nærmeste årene.