Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Landet avtale med en av Storbritannias største dagligvarekjeder

Jacob Tveraabak, administrerende direktør i StrongPoint.
Nå får de ansvaret for mer enn 1 400 supermarkeder og nærbutikker i hele Storbritannia.
Elisabeth Dahl Skjervheim

Det norske teknologiselskapet Strongpoint går spennende tider i møte. Selskapet som nå har 500 ansatte i Norge, Sverige, Baltikum, Finland, Spania, Storbritannia og Irland, leverer løsninger for effektivisering av butikker og netthandelen.

Nå får de ansvaret for mer enn 1 400 supermarkeder og nærbutikker i hele Storbritannia.

ANNONSE

Strongpoint har blitt valgt av Storbritannias nest største dagligvarekjede, Sainsbury’s, til å levere plukkløsningen for manuelt plukk av netthandel i deres butikker.

Dette innebærer at Strongpoint vil levere teknologien som brukes til å velge og forberede dagligvarebestillinger på nett, hvor flesteparten blir plukket manuelt i dagligvarebutikkene.

Sainsbury’s har mer enn 1 400 supermarkeder og nærbutikker i hele landet og de sysselsetter mer enn 152 000 ansatte.

Vår plukkløsning for dagligvarer er verdensledende. Det faktum at Storbritannias nest største dagligvarekjede velger Strongpoint som leverandør, bekrefter kvaliteten i vår løsning, sier Jacob Tveraabak, administrerende direktør i Strongpoint, i en pressemelding.

Alex Eveleigh blir stående i bresjen for det nye samarbeidet, som administrerende direktør for Storbritannia og Irland. Han har over 15 års erfaring fra dagligvarebransjen og har hatt ledende stillinger i Asda, Aldi og Ocado.

Jeg er glad for å begynne i Strongpoint i en tid som er svært lovende for både selskapet og det voksende dagligvaremarkedet. Storbritannia og Irland står overfor utfordringer uten sidestykke, blant annet når det gjelder lønnskostnader, konkurranse fra lavpriskjedene og hvordan man kan gjøre netthandelen mer lønnsom, sier Alex Eveleigh og fortsetter avslutningsvis:

Strongpoints butikk- og e-handelsløsninger, som er spesialutviklet for å øke lønnsomheten og samtidig skape bedre og raskere kundeopplevelser, er akkurat det disse markedene trenger.

Del artikkel: