I en pressemelding rapporter Power om rekordresultater etter mandagens lanseringsfest, hvorav 22 000 handleglade kunder besøkte Powers åpningsfester i Stockholm og Gøteborg.
71 millioner SEK på én dag, det er helt sprøtt og vi kunne ikke hatt en bedre start på uken. At vi også oppnår et så eksepsjonelt resultat til tross for at vi er midt i et pågående lavkonjunktur er ytterligere et bevis på at svenskene liker å gjøre smarte kutt når de handler, sier Robert van Toor, administrerende direktør i POWER Sverige.
Som Nordens største elektronikkutfordrer vil vi fortsette å presse prisene ned samtidig som vi tilbyr best mulig service, sier Robert van Toor, fortsetter han.
LES OGSÅ: Pangstart for Power: Omsatte for over 30 millioner før lunsj
Omsetningsmessig var TV den kategorien som solgte best, men også robotstøvsugere, elektriske scootere og bærbare datamaskiner ble brukt opp i en rasende fart.
Jeg ville ikke blitt overrasket om mange svensker finner en TV eller elektrisk sparkesykkel under juletreet i år, fortsetter Robert van Toor.
Etter at Powers tre største varehus åpnet med lanseringsfester, er det nå tid for en landsdekkende kampanje, hvor også de resterende 26 svenske Power-varehusene står for tur.