2023 var et utfordrende år for Instabee, drevet av både et roligere e-handelsmarked og et svakere forbrukersentiment, skriver de i rapporten sin.
Creades har tidligere nedskrevet verdsettelsen av Instabee kraftig, men virker til tross for en noe motstridende start fortsatt å ha tro på sin porteføljebedrift.
Til tross for de operative og markedsmessige utfordringene selskapet håndterer for øyeblikket, er Creades' vurdering at selskapet, gjennom sammenslåingen, har skapt en sterk utgangsposisjon for å oppnå lønnsomhet i løpet av året og på mellomlang sikt bli en ledende europeisk aktør innen e-handelslogistikk, skriver de.
Instabees største marked er fortsatt Sverige, men de fortsetter også å vokse i resten av Norden, samt Nederland og Tyskland.
Instabee har gjort en rekke investeringer på det norske markedet de siste årene, blant annet gjennom samarbeid med Tise, XXL og Power. Norske Porterbuddy har siden 2022 vært en del av last mile-giganten.
LES OGSÅ: Porterbuddy er kåret til Årets fraktselskap: “Utrolig gøy”