Helsekjeden Life har de siste årene vokst i Norden, nå med nærmere 300 butikker fordelt på markedene Norge, Sverige og Finland. Med 500 ansatte og 800.000 kundeklubb-medlemmer omsatte selskapet for 1,7 milliarder svenske kroner i 2020. Dette inkluderer medlems- og franchisebutikker knyttet til Life.
Nå starter en omfattende satsing på netthandel som skal knytte det digitale og fysiske sømløst sammen, samt øke nettsalget. Alle selskapets nettsteder vil den neste tiden bli erstattet med splitter nye plattformer. Først ut er Finland, deretter følger Norge og Sverige.
Netthandel er en av våre viktigste investeringer de kommende årene, både for salg og for å bygge sterkere relasjoner med våre kunder. Vi trengte derfor en ny e-handelsløsning som vi kan stole på for å støtte virksomheten vår fremover. En løsning der vi enkelt kan forutsi kostnader, og som er i tråd med den raske utviklingen som foregår, sier Klas-Göran Petersson, CIO i Life, i en pressemelding.
Tidligere har Lifes nettbutikker vært tilpasset hvert enkelt land. Denne løsningen erstattes nå med en felles plattform hvor de ulike markedene knyttes tettere sammen.
Videre opplyser Life at det var viktig å inngå et samarbeid som sørget for en løsning som enkelt kunne integreres med selskapets andre IT-systemer – og valget falt derfor på Jetshop og deres True SaaS-løsning.
Jetshop Commerce passer oss bra, det er godt integrert med løsninger i det nordiske markedet og er den standardiserte løsningen vi har lett etter, sier Petersson.