ANNONSE

Life utvider i hovedstaden – ny layout skal lokke kundene inn

Arkivfoto: Pål Kårfalk, Gunnel Åkerman, konsernsjef i Life og Marte Glenday Iversen, Norgessjef // Foto: Martina Huber/Agency
– Vi har lenge ønsket å utvide, sier regionsjef Line Haugslien.
Linn Adine Andersen

I hele 20 år har Life vært til stede på kjøpesenteret Oslo City. Nå får de muligheten til å bedre produkteksponeringen samt rigge for en tydeligere og mer inspirerende butikkstruktur – når selskapet flytter inn i nye lokaler på senteret i hjertet av hovedstaden.

Målet er å skape en så attraktiv Life-butikk som mulig. Så langt er tilbakemeldingene fra besøkende i den nye butikken svært positive.

ANNONSE

Vi har lenge ønsket å utvide butikken vår på Oslo City, og vi er utrolig glade for at vi nå har fått muligheten. Utvidelsen innebærer et bredere vareutvalg, økt synlighet og en butikk som er lett å finne i første etasje, kommenterer Line Haugslien, regionsjef i Life.

Ifølge regionsjefen har arbeidet med å etablere seg i nye lokaler vært omfattende, men i samarbeid med Oslo City-eier, Steen & Strøm, har helsekostkjeden unngått stengte dører utover det som var strengt nødvendig.

Med den nye layouten kan vi jobbe med og eksponere produktene på en helt annen måte, med større variasjon. Det er også plass til nye produktgrupper. Vi får veldig positive tilbakemeldinger hver dag fra kunder som synes butikken er blitt veldig oversiktlig og attraktiv, sier Haugslien.

Større og oppdatert butikk

Elisabeth Lohk er Oslo Citys senterleder. Da hun overtok denne rollen i begynnelsen av 2022, var hun klar på at kjøpesenterets posisjon som et urbant samlingspunkt skulle utvikles. Det samme gjaldt handels- og serviceopplevelsen.

Flere konsepter gjør også nå oppgraderinger, som er bra for senteret og kundene våre. Oslo City skal være et foregangssenter med nye og bærekraftige konsepter og aktiviteter, uttalte Lohk i forbindelse med overtagelsen som senterleder ved Oslo City.

Nå deler hun Haugsliens engasjement over den nye, oppgraderte butikken.

Vi er glade for å kunne tilby Life en større butikk. Et av våre felles mål var å minimere ombyggingstiden og tiden butikken måtte være stengt, og det synes jeg vi har lykkes med. Nå kan Life ønske Oslo Citys besøkende velkommen til en større, oppdatert og flott butikk, kommenterer Lohk.

Life teller i dag 89 butikker i Norge, 260 butikker fordelt på Norge, Sverige og Finland. Kjeden omsatte for 339 millioner kroner i Norge i fjor, og har de siste årene levert en jevn salgsutvikling – imidlertid med et negativt årsresultat på nærmere 16 millioner kroner i 2022.

Del artikkel: