Gjennom egen nettbutikk solgte Linda Johansen egenutviklet sminke og hudpleie for 50,5 millioner kroner i 2020. Samtidig leverte selskapet hennes et resultat før skatt på 11,7 millioner kroner. Det skriver E24.
Dette kan sammenlignes med 2019, hvor omsetningen landet på 40,5 millioner kroner og resultatet var på 8,6 millioner kroner.
Selskapet drives sammen med Linda Johansens ektemann, Timm Wold. Han gikk inn som eier for tre år siden og er daglig leder. I fjor solgte ekteparet dog 65 prosent av selskapet til det svenske private equity-fondet MVI. Dermed er det klart for å satse internasjonalt.
LES OGSÅ: Nettbutikken avslører: Dette tenker de om å selge på Amazon
Vi ønsker en internasjonal satsing, og det er enormt kostnadskrevende. Derfor var vi helt avhengige av å få inn en eier som både har kompetanse og finansielle muskler til å løfte dette ut av Norge, sier Timm Wold til E24.
Linda Johansens produkter skal derfor snart markedsføres i Sverige. I tillegg er man i gang med å rulle ut alt fra kremer til sminke i taxfree-butikkene på de største flyplassene i Norge. Wold meddeler også at de er i dialog med kjeder som Vita og Kicks.
Produktene er allerede på plass på Gardermoen. Så står Stavanger, Bergen, Trondheim og Kristiansand for tur. Dette er en del av et løp hvor vi ønsker å nå ut til enda flere kunder ved å kunne tilby våre produkter i fysiske butikker, sier Timm Wold.
Lindajohansen.no har blitt kåret til Årets Nettbutikk to år på rad, i kategorien for nettbutikker med omsetning under 50 millioner kroner.
LES OGSÃ…: Dette er Norges beste nettbutikker 2020Â