ANNONSE

Linda Johansens storsatsing – teamer opp med 360 Logistics og lanserer i Sverige

Kosmetikkgründeren satser i Sverige og teamer opp med den Oslo-baserte 3PL-aktøren 360.
Foto: Linda Johansen Skincare
Linn Adine Andersen

Nå er det vekst som gjelder i alle kanaler og markeder.

ANNONSE

Linda Johansen har sammen med ektemannen Timm Wold skapt det vellykkede kosmetikkmerket LNDA – Linda Johansen Skincare. I løpet av de siste fem årene har virksomheten solgt hudpleieprodukter og sminke for over 250 millioner kroner.

Nå inngår kosmetikkduoen partnerskap med 3PL-aktøren 360 Logistics, og lanserer samtidig i Sverige gjennom sminkegiganten Lyko.

Når man driver nettbutikk er lager og logistikk noe av det viktigste man må lykkes med. Det vet vi alt om etter å ha pakket og sendt ut ordre fra eget stuegulv i den spede begynnelsen. Nå er vi heldigvis kommet i en posisjon hvor vi kan sette bort logistikken til en profesjonell aktør og fokusere videre på det vi er gode på, nemlig produktutvikling og merkevare, sier Linda Johansen i en pressemelding.

3PL-aktøren har i dag over 30 nettbutikker på kundelisten og nylig signerte man en logistikkavtale som sikrer en utvidelse på over 10 000 kvadratmeter i et splitter nytt lagerbygg utenfor Oslo. Johansen er sikker i sin sak når hun nå flytter hele virksomheten til 360 Logistics i Oslo.

Vi visste at vi skulle til 360 sekundet vi tråkket inn på fulfilmentsenteret deres i Oslo. Automasjonssystemene, menneskene, rutinene og oppfølgingen vi har mottatt får andre aktører til å virke som de sitter fast på 80-tallet. Sammedagslevering til våre kunder 7 dager i uken i Stor-Oslo-området har stått høyt på ønskelisten, i tillegg opplever vi en veldig god kjemi med ledelsen og kjenner oss igjen i gründermentaliteten som gjennomsyrer hele selskapet, forteller Johansen.

Satser på nytt rekordår

I fjor omsatte 360 Logistics for over 60 millioner kroner. Kommersiell direktør, Michael Hansson, håper signeringen av Linda Johansen vil bidra til et nytt rekordår selskapet.

Linda Johansen Skincare er en drømmekunde som vi har fulgt med på lenge. Små netthandelsvarer som kosmetikk er vår spesialitet og de checker alle bokser når det kommer til volum, omdømme, profesjonalitet og vekstutsikter. Onboardingen har så langt gått sømløst og vi gleder oss veldig til å bidra til selskapets videre suksess, både i Norge og i utlandet.

Tidligere i dag kom nemlig nyheten om at kosmetikksuksessen skal etableres i Sverige gjennom Lyko. Allerede har Johansen kapret den svenske modellen og skuespilleren Izabella Scorupco som ambassadør for produktene.

Inntar Sverige

Siden fredag 1.juli har altså Johansens produkter vært tilgjengelig hos svenske Lyko.

Å lansere produktene hos Lyko er noe jeg har hatt lyst til å gjøre lenge. Lyko deler min lidenskap når det gjelder å øke kunnskapen rundt hudpleie og effektive ingredienser blant kundene, hvilket et viktig for meg og varemerket. Lyko er mer enn en nettbutikk, de er en ”lekeplass for skjønnet” – en plattform hvor man kan skjemme bort seg selv med fantastiske produkter, sier Johansen i en kommentar til Lyko-lanseringen.

Allerede i fjor høst begynte Johansen markedsføringen av sine produkter i nabolandet, med god hjelp av ambassadøren Scorupco.

Linda Johansen Skincare omsatte i 2021 for 44,6 millioner kroner, med et årsresultat på -2,7 millioner kroner. Dette til sammenligning mot 2020 hvor omsetningen landet på 50,5 millioner kroner, da med et årsresultat på rett under 11,5 millioner kroner. Tidligere i dag kom nyheten om at de lanserer i Sverige gjennom sminkegiganten Lyko.

Del artikkel: