Det er veldig gledelig at vi har klart å øke salget kraftig i det andre kvartalet, sammenlignet med både foregående år og 2019, til tross for utfordringene med periodevis lukkede butikker i de fleste av salgsmarkedene våre. Vi leverer et sterkt forbedret resultat både for andre kvartal og første halvår, noe som gjenspeiler Lindex’ vellykkede utvikling og vekst, der vårt fantastiske sortiment og våre engasjerte ansatte har hatt stort kundefokus der innsatsen har vært sentral, sier administrerende direktør i Lindex, Susanne Ehnbåge, i en pressemelding.
Med en fortsatt styrket tilstedeværelse på nett, økte moteselskapet salget på nett med 51,4 prosent for andre kvartal. Det digitale salget utgjorde 19,5 prosent av det totale salget i samme periode.
Etter hvert som vi har åpnet butikkene igjen, har det digitale salget vårt fortsatt sin sterke vekst, noe som viser at kundene våre setter pris på tilbudet vårt og muligheten til å handle der de vil. Kjøpsmønstre og kundens adferd endres stadig raskere, og vi arbeider kontinuerlig med å gi en enda mer inspirerende handleopplevelse og møte kunden der de ønsker å bli møtt. I løpet av våren lanserte vi den verdsatte Lindex-appen vår i flere markeder, og der ser vi et stort potensial fremover, ettersom den introduseres i flere og flere markeder, sier Ehnbåge.
LES OGSÅ: Lindex skal selge brukte klær: "Vil gjøre det enklere"
Lindex meldte i juni at de skal selge brukte klær og satse på second hand gjennom et samarbeid med Fretex. I følge selskapet er dette et eksempel på hvordan deres nye, sirkulære forretningsmodell, i arbeidet med å forlenge levetiden på klær.
Vi er stolte av å ha blitt rangert som en av de globale lederne i overgangen til mer bærekraftige materialer og sirkularitet av Textile Exchange. I dag er mer enn 70 prosent av plaggene våre laget av resirkulerte materialer, eller mer bærekraftige materialer, og vi fortsetter arbeidet vårt med å prøve og nå målet på 100 prosent innen 2025. I løpet av det siste året har vi styrket merkevaren vår, og vi som et selskap står sterkere enn tidligere. Suksessen vår er basert på hvordan vi skaper verdier og overgår kundenes forventninger, sier Ehnbåge.