Kleskjeden Lindex fortsetter sin ekspansjon, og gÃ¥r nÃ¥ live pÃ¥ nett i Kina. Som første skritt vil moteselskapet presentere seg for de kinesiske kundene ved Ã¥ lansere pÃ¥ Tmall, en av verdens største netthandelsplattformer.Â
Vi har store ambisjoner for vår fremtidige vekst, og kommer til å fokusere både på å utvikle vår nåværende virksomhet og benytte oss av nye muligheter. Som et av verdens største marked har Kina et enormt potensiale, og vi er svært spente for å kunne introdusere Lindex på Tmall, sier Susanne Ehnbåge, konsernsjef i Lindex, i en pressemelding.
LES OGSÅ: Lindex vokser digitalt: "Har nesten tredoblet resultatet vårt"
I første omgang er det Lindex sin babykolleksjon som blir tilgjengelig på plattformen.
Med et tydelige konsept og et stort fokus på bærekraft er babykolleksjonen vår høyt verdsatt av kundene våre, og vi ser frem til å presentere kolleksjonen til de kinesiske kundene.
Har dere planer om å åpne egen netthandel i Kina?
Det er foreløpig kun lansering på Tmall som er online i Kina. Foreløpig er det ingen planer for egen netthandel der, sier Hanne Wergeland, PR-ansvarlig i Lindex, til Ehandel.