ANNONSE

Lipscore om de siste vekstårene: “Må putte på mer krutt”

Linn Adine Andersen

Lipscore håper å straks være på alles lepper i både UK og Sverige.

ANNONSE

Norske Lipscore har med sin teknologi vokst til å bli et ledende selskap innen produktanbefalinger og kundeomtaler på nett og i butikk. Nå henter de over 6 millioner kroner i fersk kapital og fortsetter satsingen både inn- og utenlands.

Selv uttalte selskapet at man valgte å hente et mindre beløp fra både eksisterende og nye, utvalgte investorer som skal ha vært trofaste følgere i flere år. Med mål om å hente 5 millioner kroner ble emisjonen overtegnet med 1,1 million kroner.

Vi er jo en vekstbedrift og vi skalerer – skal man drive sånn vi har gjort de siste årene hvor vi dobler hvert år må man ha flere folk og selgere, i tillegg til mer markedsføring.

Å doble hvert år blir også dobbelt så vanskelig hvert år, så da må man putte på mer krutt. Så er det jo veldig gøy at, i en tid hvor det er vanskelig å hente penger, så henter vi 1,1 millioner kroner over målet på 5 millioner. Det er vi veldig fornøyde med, forteller Henning Frettem, daglig leder og gründer av Lipscore, til Ehandel.

Pengene skal brukes til å uppe markedsføringen og sikre en videre vellykket etablering i både Sverige og UK. Blant de nysignerte kundene i Sverige finner vi Indiska, Care of Carl, Scorett og Sportshopen.

Vi startet en avdeling i UK nå 1.august hvor det nå er to personer. Så er det videre skalering, vi ser etter flere selgere i Sverige nå og er i en prosess med å ansette og skalere markedsføringen der.

Lovende inntreden i UK

Det er altså ikke mer enn knappe fire uker siden Lipscore åpnet dørene og satte i gang arbeidet i Storbritannia. Allerede er første kunde signert, og Frettem er naturligvis storfornøyd.

Etter ti dager har teamet i UK signert sin første kunde, og det er helt sjukt. De to engelske selgerne er ekstremt flinke og erfarne, og de gjør det så langt veldig bra. Nå er vi jo nesten fire uker inn og de har booket massevis av møter og signert én kontrakt allerede – det ser kjempelovende ut rett og slett, sier Frettem før han uttaler videre:

England er jo et marked med mye konkurranse og det er et marked som vi ikke er kjent med enda. De første 20 kundene er veldig mye vanskeligere å få enn de neste 20, så det tar jo litt tid å etablere seg, men de er utrolig flinke disse selgerne så det ser lovende ut.

I oktober vil Frettem delta på årets NXT Nordic og stå på Ehandelsscenen sammen med et knippe av Lipscores kunder. Temaet for konferansen er som kjent Gen Z – The Future of Commerce, og i paneldebatten skal det diskuteres hvilken rolle produktanbefalinger og kundeomtaler har i nettbutikkers og fysiske butikkers fremtid, hvordan man kan tiltrekke seg den yngre generasjonen av forbrukere og ikke minst hvordan man kan sikre seg deres lojalitet.

Del artikkel: