I begynnelsen av 2022 entrer Instabox Tyskland med en plan om rask videre utvidelse. Som selskapet selv sier det, Instabox er satt til å være en sann disruptor på markedet.
Lanseringen i Tyskland er et stort steg for Instabox. Måten vi kombinerer miljøbevissthet med en enkel og rask kundeopplevelse er noe helt nytt på pakkeleverings-markedet, sier Alexis Priftis, gründer og administrerende direktør i Instabox, i en pressemelding.
Det svenske logistikkselskapet vil starte sin tyske ekspansjonsreise i Berlin, Hamburg og i Nordrhein-Westfalen vest i landet. Nå ser Instabox frem til å levere "noe nytt til det tyske markedet".
Tyskland passer oss bra. Det finnes kulturelle og geografiske nærheter vi kan dra nytte av. Mennesker i Tyskland deler vår lidenskap for bærekraft, og vår tjeneste i Tyskland vil være 100 prosent fossilfri, hvilket blir unikt på markedet, forteller Priftis videre.
Selskapet har en årlig vekst på over 300 prosent. Flere kontrakter med e-handlere i Tyskland er allerede signert. Nettverket av pakkebokser i landet er planlagt å utvides raskt i løpet av 2022 for å sikre en bredere geografisk dekning.