ANNONSE

Logistikkselskapet skal erobre nytt marked: “Finnes nærheter vi kan dra nytte av“

Alexis Priftis, gründer og adm. direktør i Instabox.
Foto: Instabox
Linn Adine Andersen

"Er et stort steg".

ANNONSE

I begynnelsen av 2022 entrer Instabox Tyskland med en plan om rask videre utvidelse. Som selskapet selv sier det, Instabox er satt til å være en sann disruptor på markedet.

Lanseringen i Tyskland er et stort steg for Instabox. Måten vi kombinerer miljøbevissthet med en enkel og rask kundeopplevelse er noe helt nytt på pakkeleverings-markedet, sier Alexis Priftis, gründer og administrerende direktør i Instabox, i en pressemelding.

Det svenske logistikkselskapet vil starte sin tyske ekspansjonsreise i Berlin, Hamburg og i Nordrhein-Westfalen vest i landet. Nå ser Instabox frem til å levere "noe nytt til det tyske markedet".

Tyskland passer oss bra. Det finnes kulturelle og geografiske nærheter vi kan dra nytte av. Mennesker i Tyskland deler vår lidenskap for bærekraft, og vår tjeneste i Tyskland vil være 100 prosent fossilfri, hvilket blir unikt på markedet, forteller Priftis videre.

Selskapet har en årlig vekst på over 300 prosent. Flere kontrakter med e-handlere i Tyskland er allerede signert. Nettverket av pakkebokser i landet er planlagt å utvides raskt i løpet av 2022 for å sikre en bredere geografisk dekning.

 

Del artikkel: