Tidligere i år kunne vi fortelle om Avardas nye checkout, som automatisk luker ut kunder som misbruker returordningen til butikker. Dette gjøres ved å dynamisk justere betalingsalternativene som presenteres for kunden, noe som skal ha vist seg å være en effektiv løsning på problemet.
LES OGSÃ…: Blokkerer kunder som returnerer ekstremt mye: "De forsvinner helt"
Nettbutikker som bruker Avardas tjenester er Bubbleroom, Boozt, Booztlet og Cellbes, og nå meddeler også nettbutikken Wakakuu at de har valgt å hoppe på Avardas checkout og returoptimaliseringstjeneste. Selskapet går over til den nye betalingsløsningen på samtlige markeder.
Vi ønsker å jobbe med en betalingspartner der vi i fellesskap jobber for å skape den beste kundereisen for våre kunder. Vi liker Avardas tankegang om at vi som nettbutikk skal bli sett og at vi kan formidle vårt budskap i alle kanaler. Vi er også positive til å kunne redusere antall returer da dette er en sentral del av vår strategi, sier Wakakuus konsernsjef Maria Tollemark i en pressemelding.
Motebutikker er ofte de som er mest utsatt for kunder som misbruker returordninger, og er selskaper som derfor ser ut til å være tiltrukket av den nye løsningen, forteller norgessjefen i Avarda.
Vi får veldig positive tilbakemeldinger på våre løsninger, spesielt fra motebutikker som har mye returer. Nettbutikkene vi samarbeider med er glade for å få tilbake kontrollen over checkouten og hvordan vi som tredjepart kommuniserer til deres kunder, sier Jens Rygg, Country Manager hos Avarda Norge.
Wakakuu, som ble grunnlagt i 2011 og selger high fashion-mote på nett, omsatte for 85 millioner svenske kroner i fjor. Selskapet finnes også i Norge og har tidligere meddelt at de ønsker å bli Nordens ledende aktør i premiumsegmentet for mote og tilbehør.