Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Lokker flere nettbutikker med tjeneste som stopper returer

Jens Rygg, Country Manager hos Avarda Norge og Wakakuus konsernsjef, Maria Tollemark.
therese.karlsrud.haugen

Nok en nettbutikk hopper på.

ANNONSE

Tidligere i år kunne vi fortelle om Avardas nye checkout, som automatisk luker ut kunder som misbruker returordningen til butikker. Dette gjøres ved å dynamisk justere betalingsalternativene som presenteres for kunden, noe som skal ha vist seg å være en effektiv løsning på problemet.

LES OGSÅ: Blokkerer kunder som returnerer ekstremt mye: "De forsvinner helt"

Nettbutikker som bruker Avardas tjenester er Bubbleroom, Boozt, Booztlet og Cellbes, og nå meddeler også nettbutikken Wakakuu at de har valgt å hoppe på Avardas checkout og returoptimaliseringstjeneste. Selskapet går over til den nye betalingsløsningen på samtlige markeder.

Vi ønsker å jobbe med en betalingspartner der vi i fellesskap jobber for å skape den beste kundereisen for våre kunder. Vi liker Avardas tankegang om at vi som nettbutikk skal bli sett og at vi kan formidle vårt budskap i alle kanaler. Vi er også positive til å kunne redusere antall returer da dette er en sentral del av vår strategi, sier Wakakuus konsernsjef Maria Tollemark i en pressemelding.

Motebutikker er ofte de som er mest utsatt for kunder som misbruker returordninger, og er selskaper som derfor ser ut til å være tiltrukket av den nye løsningen, forteller norgessjefen i Avarda.

Vi får veldig positive tilbakemeldinger på våre løsninger, spesielt fra motebutikker som har mye returer. Nettbutikkene vi samarbeider med er glade for å få tilbake kontrollen over checkouten og hvordan vi som tredjepart kommuniserer til deres kunder, sier Jens Rygg, Country Manager hos Avarda Norge.

Wakakuu, som ble grunnlagt i 2011 og selger high fashion-mote på nett, omsatte for 85 millioner svenske kroner i fjor. Selskapet finnes også i Norge og har tidligere meddelt at de ønsker å bli Nordens ledende aktør i premiumsegmentet for mote og tilbehør.

Del artikkel: