Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Lokker kunder med løfte om anonymitet: De må ut med 10.000 per måned for å bli med

Josep Einhorn, gründeren bak Long Story Short // Foto: Long Story Short
Ser for seg flere hundretusen potensielle medlemmer verden over.
Linn Adine Andersen
linnadine@netthandel.no

Langt vekk fra snøtunge gater, på den andre siden av Atlanteren, skimtes et splitter ny og luksuriøs nettbutikk som ble lansert denne uken. Dette skriver TechCrunch.

Amerikaneren Joseph Einhorn har gründet nettbutikken Long Story Short, som tar intet mindre enn 1000 dollar i månedlig gebyr for at kundene i det hele tatt skal få tilgang til å handle via plattformen. Dette tilsvarer rett i underkant av 10 500 kroner med dagens kurs.

ANNONSE

I nettbutikken selger Einhorn et utvalg kuraterte luksusprodukter, det seg være kunst, smykker, klokker eller interiør, med mer. Foruten det månedlige gebyret på 1000 dollar, må kundene som ønsker å handle hos Long Story Short søke om å få lov å bli medlem.

Lokkemiddelet skal være anonymitet. Long Story Short tar seg nemlig av forhandlingen med leverandører, de innhenter varene og kvalitetssikrer, inspiserer og verifiserer at varen er ekte før den sendes videre til kjøperne som har fått lov å bli med i "shoppingklubben".

Einhorn er ikke i tvil om at aktuelle kunder vil se verdien av nettbutikken – og at de gledelig vil betale det månedlige gebyret.

For det første anbefaler vi deg varer – du får tilgang til varer som du sannsynligvis ikke visste om og som du kan involvere deg i. Nummer to; la oss få den beste mulige prisen, i stedet for bare å logge inn et sted hvor alle blir dratt inn i de samme, overprisede produktene, sier Einhorn.

Han håper at den kollektive kjøpekraften, når nettbutikken har bygget opp en solid kundebase, vil bidra til bedre kjøpsvilkår for seriøse kunder.

Trenger kun 100 kunder for å gå i pluss

Long Story Short tar ingen ytterligere gebyr utover den månedlige kostnaden på 10 500 kroner, og legger heller ikke påslag på varene som forhandles mellom leverandør og sluttkunde. Einhorn regner med at en base på rundt 100 aktive kunder vil være nok for å få selskapet til å gå rundt – men håper selvsagt så mange kunder som mulig finner veien til denne private og luksuriøse nettbutikken.

Vi tror at det i USA, Midtøsten og Kina alene er hundretusenvis av potensielle medlemmer i hvert av disse markedene som vi kommer til å prøve å nå fremover, sier Einhorn.

Dessuten peker han på hvordan flere yngre forbrukere anser luksusvarer som en investeringsmulighet, på lik linje med hvordan andre ser på kryptovaluta.

Disse produktene koster mye, og det er mange av dem. Det ligger en magi i det, sier Einhorn, før han legger til: Jeg vil si at en privat medlemsklubb for kjøpekraftige shoppere, hvor man tenker på personvern i tillegg til å få de beste prisene, overstiger 1000 dollar i måneden i avkastning ganske raskt.

Per i dag teller Long Story Short syv ansatte. Teamet skal etter planen utvides i takt med at kundebasen øker.

Med seg på laget har Einhorn investorene Abhi Ramesh og Edward Lando, gründerne bak dagligvarebutikken på nett, Misfit Market. Selskapet har hentet rundt 500 000 dollar i oppstartsfasen, tilsvarende 5,2 millioner kroner.

 

Del artikkel: