Utviklingen ser altså ut til å være svak for e-handelsselskapet, som henter størstedelen av inntektene sine fra B2B-markedet.
Markedsutviklingen har fortsatt vært utfordrende i kvartalet. Vi har sett en tydelig endring i salgsblandingen mellom både kunder, avtaler og geografier innen segmentet LCP, samt en vedvarende svak etterspørsel i SMB-segmentet, noe som har hatt en negativ innvirkning på marginutviklingen, sier Johan Karlsson, administrerende direktør og konsernsjef i Dustin, i en kommentar.
Etterspørselen i segmentet for små og mellomstore bedrifter har altså vært dårlig. Det justerte driftsresultatet har også blitt belastet med engangskostnader på rundt 20 millioner svenske kroner relatert til en "justering av en tidligere forsikringssak".
Til tross for den lunkne utviklingen, tror Dustin på en forbedring fremover.
På bakgrunn av underliggende drivkrefter og positive prognoser for markedsutviklingen fra ledende produsenter og markedsanalysefirmaer, forventer vi en gradvis forbedring av markedet i løpet av 2024, sier Karlsson.
LES OGSÅ: Axel Johnson kjøper mer – tar et jerngrep om Dustin