Det svenske sminkeselskapet Lyko har gjort milliardsuksess innen hår- og hudpleie med sin omnikanal-strategi. I dag har selskapet virksomhet i Sverige, Norge, Finland og Danmark.
For noen år siden åpnet Lyko et kontor med norske ansatte i Oslo. Nå er det tydelig at selskapet satser ytterligere på sin norske tilstedeværelse i form av flere ansatte. I en nyopprettet stilling som markedssjef for Lyko i Norge henter selskapet nå inn Aleksandra Dybdahl-Holthe fra sminkegiganten Loreal.
Vi tror at det er helt avgjørende å være på plass i markedene vi er tilstede på. Det finnes så mye vi ikke vet og må lære oss. Nå er det dags for å ta neste steg i Norge. Det er med stor entusiasme at jeg ønsker våre nye markedssjef velkommen, skriver Lyko-sjefen Rickard Lyko, i et innlegg på Linkedin.
Selskapet kan meddele til Ehandel at Oslo-kontoret nå vil bestå av totalt seks medarbeidere og at det vil bli flere.
Vi har i løpet av våren ansatt to nye på kundeservice og kommer også til å utvide med noen ytterligere til høsten, sier Tom Thörnblom, kommunikasjonssjef i Lyko.
Stor pågang på nett
Under coronapandemien har selskapet holdt flaggskipbutikken på Oslo City stengt, men denne har nå åpnet igjen. Alle ansatte som har vært permitterte er tilbake. Når det gjelder netthandelen har selskapet opplevd vekst.
Netthandelen har helt klart økt som følge av pandemien, men ettersom vi er børsnoterte kan jeg ikke slippe noen spesifikke tall for perioden ennå.
I mai var det såpass stor pågang i nettbutikken at Lyko fikk problemer med både leveringstid og kundeservice. Det endte med at telefonlinjen ble stengt for en periode.
Vi har hentet oss inn på logistikken og med de nye kundeservicemedarbeiderne på plass går det veldig bra. Vi tar hånd om alle nye kunder som har kommet inn og fortsetter å levere en god kundeopplevelse.
Selskapet har ingen planer om ytterligere ekspansjon i Norge foreløpig.