ANNONSE

Målet om milliarden er ikke utenfor rekkevidde for skjønnhetsgiganten

Lene Johansen, salg- og markedsdirektør i Brandsdal Group.
Brandsdal Group
Linn Adine Andersen

Brandsdal Group omsatte for nærmere 600 millioner kroner første halvår.

ANNONSE

Brandsdal Group, som blant annet står bak de to nettgigantene Blivakker og Cocopanda, har nå tallene fra første halvår og kan melde om en omsetningsvekst på 46 prosent sammenlignet med fjoråret. Dette betyr en omsetning på nærmere 600 millioner kroner.

Kommersiell direktør i Brandsdal Group, Lene Johansen, forteller at de har hatt en fantastisk vekst og at de i månedene mars og april leverte en vekst på hele 100 prosent.

Alle butikker opplevde en enorm vekst, men på forskjellige tidspunkter ut fra når de forskjellige landene innførte restriksjoner. I prosent fikk vi høyest vekst i Sverige, Finland og Tyskland, mens Blivakker.no imponerer med en betydelig vekst i et marked hvor vi allerede er størst. Vi har fått et betydelig antall nye kunder i perioden, og også fått mange nye i aldersgruppen 50-65 år, sier Johansen til Ehandel.

Om veksten i Norge siden pandemien kan Johansen fortelle at Blivakker.no har ligget på en vekst mellom 50 til 100 prosent gjennom hele perioden. Butikken i Kristiansand valgte konsernet å stenge i en periode på omtrent seks uker, og etter gjenåpningen opplevde de en vekst på 70 prosent sammenlignet med samme periode i fjor.

LES OGSÅ: Slik blir sommerhandelen i Norge 2020: "Utvilsomt positive tall"

Sommeren inneholder også lovnader om salg, kanskje spesielt i år når de fleste nordmenn skal feriere i eget land. Johansen forteller at dette pleier å være en god periode for konsernet.

Vi kjører Shoppingfestival gjennom hele sommeren, med gode priser på tvers av alle butikker i alle land. Slik det ser ut nå fortsetter veksten og vi kommer til å ende med en vekst på mellom 35-50% for konsernet. Så blir det spennende å se hvor den nye normalen vil ligge, sier Johansen.

Ved spørsmål om hva Brandsdal Group estimerer å lande på i 2020 er den kommersielle direktøren tydelig i sitt svar.

Målet var å runde milliarden, men slik det ser ut nå kommer vi til å knuse dette målet ganske så betydelig. Nøkkelen til denne suksessen er et fantastisk teamwork på tvers av alle avdelinger og alle butikker, og jeg er virkelig takknemlig for at jeg får jobbe sammen med alle disse utrolig dyktige menneskene, sier Johansen.

Del artikkel: