ANNONSE

Markedsplassen sparker ut trofaste selgere – forbyr sexartikler

Men lanserer medlemskap med gave.
Jimmy Andersson

Det skjer en hel del hos den globale markedsplassen Etsy akkurat nå. Fra og med 29. juli er det ikke lenger tillatt å selge sexleketøy på plattformen.

Selgere som har brukt plattformen til dette formålet er minst sagt opprørte over beslutningen.

Vi har vært lojale Etsy-selgere siden 2015 og solgt kunstneriske, håndlagde, unike varer. Det er hva Etsy ble opprettet for, ikke sant? Denne policyendringen vil fjerne oss fra Etsy, hvor vi har over 5 000 følgere og en hardt opptjent gjennomsnittlig femstjerners rangering med over 1 500 anmeldelser, skriver Simply Elegant Glass som selger glassdildoer.

Etsy har tydeligvis tatt beslutningen om å fjerne “modent innhold” fra plattformen og valgt den enkle veien gjennom en bred policy som forbyr dette.

Kjære Etsy, nyt deres rensede utstillingsvindu fylt med masseproduserte flaskeåpnere og bootleg t-skjorter. Vi er sikre på at dere vil klare dere fint når dere konkurrerer med Amazon - nettstedet dere så hardt prøver å være som, skriver en åpenbart irritert Simply Elegant Glass.

Nytt medlemskap

Samtidig som policyendringen trådte i kraft, forrige uke, annonserte Etsy at de vil lansere et medlemskap for kundene på plattformen. Dette skal være selskapets første medlemskap noensinne.

I midten av september lanserer vi en lukket betaversjon av Etsy Insider for utvalgte kjøpere i USA. Kjøpere som får en invitasjon vil ha muligheten til å kjøpe et sesong- eller årsmedlemskap, som vil låse opp spesielle fordeler, skriver selskapet.

Medlemskapet inkluderer gratis frakt, akkurat som Amazon Prime, men kommer også med en rekke andre fordeler. For eksempel vil man få en bursdagsbonus samt en årlig gave designet av en selger på Etsy. Det vil også inkludere spesielle rabatter og forhåndstilgang til visse varer.

Vi er overbeviste om at Etsy Insider vil gjøre det enklere og morsommere enn noensinne for kjøpere å sømløst oppdage artikler de vil elske fra ekte mennesker de er stolte av å støtte, sier Simona Shakin, VP for Product & Retention Marketing hos Etsy.

Del artikkel: